«سرمایه گذاریهای نفتی» به رشد اقتصادی شتاب می بخشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توسعه‌ای سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی در صنعت نفت می‌تواند به تحقق برنامه رشد 8 درصدی کشور کمک مؤثری کند.

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به زمان بررسی لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخشهای نفت، گاز و پالایشگاهها برای کشور اولویت به شمار می رود؛ بنابراین، باید از همه ظرفیتهای داخلی و خارجی برای رونق این بخش بهره برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: موضوع میدانهای مشترک نفت و گاز، اولویت ملی است، ازاین‌رو، به هر میزان که بتوان از این بخشها استحصال کرد به نفع کشور است و در حقیقت ضرورت محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس نهم، بابیان این‌که رشد اقتصادی هشت درصد برای کشور هدفگذاری شده است، افزود: به اعتقاد من، رونق در بخش نفت و گاز می‌تواند سهم بسازی از این رشد را محقق کند چون این حوزه از مزیتهای کشورمان به شمار می رود، ازاین‌رو، باید سازوکارهای بودجه‌ای و برنامه‌ای را که ناظر بر بخش نفت و انرژی است، تقویت کرد.

وی افزود: یکی از ظرفیتهای موجود استفاده از سرمایه گذاریهای خارجی است که این موضوع منوط به انتقال فناوری و تولید مشترک و صادرات به منطقه است زیرا ایران تمایلی ندارد به بازار مصرف سایر کشورها بدل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: توان داخلی نیز که در زمان تحریم دارای تجربه‌شده است، می‌تواند نقش خود را پررنگ‌تر کند. ازاین‌رو، برمبنای سیاستهای اقتصاد مقاومتی استفاده حداکثری از توان داخلی اولویت محسوب می‌شود.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این اعتقاد هستند که دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی در چارچوب ششمین برنامه توسعه کشور، نیازمند 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

کد خبر 256015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =