سوئیفت از 10 روز پیش اجرایی شده است

مدیرعامل بانک صنعت و معدن، با رد سخنان مطرح شده درباره برقرار نشدن سوئیفت گفت: اکنون این امکان برای نقل و انتقالهای پولی برقرار و سوئیفت از 10 روز پیش برقرار شده است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، علی اشرف افخمی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن، در نشست هیئت نمایندگان این اتاق گفت: ما در بانک صنعت و معدن با سیستم سوئیفت، فعالیت کرده و تاییدیه آن را نیز گرفته‌ایم، نمی‌دانم که چگونه برخی می‌گویند که این امکان هنوز فراهم نشده است.

وی افزود: از روز نخست اجرای برجام یعنی 27 دیماه، تحریم سوئیفت برداشته شد، اما برای بازگشایی سیستمها و راه‌اندازی دوباره این فرآیند، نیاز به زمان بود، زیرا حدود 4 سال ارتباط کارگزاریها با بانکهای بین‌المللی قطع و قراردادها معلق شده بود.

افخمی تصریح کرد: انجام امور اجرایی و ایجاد ارتباطات حدود سه هفته زمان برد و از حدود 10 روز پیش به طور عملیاتی، سوئیفت برقرار شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان کرد: در همان روز 27 دیماه که برجام اجرایی شد، موفق به گشایش 14 ال.سی (اعتبار اسنادی) از طریق بانک صنعت و معدن شدیم، البته بدون سوئیفت و به روش سنتی این کار را انجام دادیم.

وی گفت: این که می‌گویند چگونه در روز یکشنبه که بانکهای بین‌المللی تعطیل بود، این کار انجام شده است، مانند این می‌ماند که بگوییم چگونه در ساعات شب می‌توان پیامک ارسال کرد، این فرآیند در بستر یک سیستم مخابراتی انجام می‌شود که در همه روزها قابل انجام است.

کد خبر 256157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =