۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
  • کد خبر: 256182
بخش درآمدهای نفتی بودجه سال 95 بررسی شد

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در نشست امروز با حضور وزیر نفت، بخش درآمدهای نفتی بودجه سال 95 را بررسی کردند.

به گزارش شانا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی، درباره نشست امروز (چهارشنبه 12 اسفند) کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان مرکز پژوهشهای مجلس و سازمانهای ذیربط تشکیل شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در نشست امروز با حضور وزیر نفت، بخش درآمدهای نفتی بودجه سال 95 را بررسی کردند و در این باره حدود سه ساعت بحثهای کارشناسی و تخصصی در جلسه انجام شد.

وی افزود: با توجه به موضوعهای مذکور، جمع بندی نشست امروز کمیسیون تلفیق بدین صورت بود که پیشنهادهای دولت درباره درآمدهای نفتی به تصویب برسد و بر این اساس با پیشنهاد دولت مبنی بر پیش بینی فروش روزانه 2 میلیون و 250 هزار بشکه در سال 95 با قیمت هر بشکه به قیمت 40 دلار و قیمت هر دلار 2997 تومان در لایحه بودجه لحاظ شد.

پورابراهیمی داورانی تصریح کرد: درباره درآمدهای مالیاتی بودجه سال 95 نیز دو پیشنهاد در کمیسیون تلفیق مصوب شد که بر این اساس افزایش میزان مالیات واردات برای سال آینده تصویب شد که بر این اساس مبلغ 1350 میلیارد تومان به میزان سرجمع مالیات بر واردات در سال 95 اضافه شود.

وی گفت: همچنین مبلغ 170 میلیارد تومان افزایش مالیات شرکتهای دولتی تصویب شد که با این احتساب، سود سهام شرکتهای دولتی که باید در لایحه بودجه نیز دیده شود، به 330 میلیارد تومان افزایش یافت. مجموع دو عدد حدود 500 میلیارد تومان منابع دولت را در حوزه درآمدی افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه در مجموع 1850 میلیارد تومان به سرجمع درآمدهای دولت اضافه شد و در جلسه عصر ادامه رسیدگی به مباحث بودجه ای صورت خواهد گرفت.

کد خبر 256182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =