ایران و چین برنامه های زیادی برای گسترش روابط دارند

سفیر چین در ایران گفت: امروز فصلی نوین در ارتقای روابط دو کشور به وجود آمده است و ایران و چین برنامه های زیادی برای آغاز گسترش روابط دارند.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، پانگ سن، امروز (پنجشنبه، 13 اسفندماه) در چهارمین جشن بهاره آغاز سال نو چینی که در مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران برگزار شد، گفت: سفر رئیس جمهوری چین به ایران موفقیت آمیز بود و توافق مسئولان دوکشور نوید بخش ارتقای روابط همه جانبه و توسعه تعاملات ایران و چین است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که پس از سفر موفقیت آمیز رئیس جمهوری چین و تصمیمات ارزشمندی که دو طرف گرفته اند امسال سرآغاز گسترش روابط دو کشور باشد. 
 
سفیر چین در ایران گفت: امروز سفارت خلق چین با همکاری انجمن دوستی ایران و چین چهارمین جشن بهاره را برگزار می کند و این جشنواره ای که امروز شاهد برگزاری آن هستید تلفیق جشن بهاره چین و عید نوروز ایران است . 
 
ایرانیان کمکهای دولت چین در زمان تحریم را فراموش نمی کنند
 
در ادامه احمد محمدی، رئیس انجمن دوستی ایران و چین به شباهتهای فرهنگی ایران و چین اشاره کرد و گفت: ایرانیان هرگز کمکهایی که دولت چین در زمان تحریمها به ما کرد را فراموش نمی کنند.
 
وی با بیان این که پس از تحریمها رقابت در بازار ایران بسیار زیاد خواهد بود گفت: شرکتهای چینی باید نسبت به گذشته تلاش بیشتری داشته باشند اما آنها باید مطمئن باشند مورد حمایت دولت و ملت ایران خواهند بود. 
کد خبر 256215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =