آمادگی اسلواکی برای همکاری با ایران در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر

وزیر اقتصاد اسلواکی گفت: ایران و اسلواکی می‌توانند در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر همکاریهای خود را گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و اسلواکی، امروز (دوشنبه، 17 اسفندماه) با حضور وازیل هوداک، وزیر اقتصاد اسلواکی و مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در این نشست با اشاره به این که روابط سیاسی و اقتصادی ایران و اسلواکی به سال 1993 میلادی بر می‌گردد گفت: کشور اسلواکی در زمینه های صنعتی، انرژی و تکنولوژیک از شرائط مطلوبی برخوردار است، دو کشور می‌توانند با برنامه‌ریزی درازمدت حجم سرمایه گذاریهای خود را در بسیاری از بخشها افزایش دهند.

وی با بیان این که با جدا شدن چک از اسلواکی حجم روابط ایران و چک افزایش و روابط دو کشور ایران و اسلواکی کاهش یافت، افزود: امیدواریم شناخت ما از کشور اسلواکی افزایش یابد تا بتوانیم سرمایه گذاریها را نیز توسعه دهیم.

خوانساری تصریح کرد: اتاق بازرگانی تهران می‌تواند رابط خوبی برای توسعه روابط دو کشور ایران و اسلواکی باشد، امروز فضای مناسبی ایجاد شده است تا دو کشور سطح روابط و همکاریهای خود را توسعه دهند.

وازیل هوداک، وزیر اقتصاد اسلواکی نیز در این نشست با بیان این که یکی از دلایل حضور ما در ایران توسعه همکاریهای اقتصادی میان دو کشور است، گفت: ایران از تمدن و تاریخ عمیقی برخوردار است، امروز عزم جدی برای توسعه همکاریها میان ایران و اسلواکی در بسیاری از زمینه ها وجود دارد.

وی افزود: با تحولات ایجاد شده در ایران بویژه موفقیت در مذاکرات هسته‌ای و به سرانجام رسیدن برجام، ایران و اسلواکی می‌توانند در بخشهای مختلف از جمله اقتصادی، تجاری، صنعتی، انرژی، دانشگاهی و غیره همکاریهای خود را گسترش دهند.

هوداک تصریح کرد: اسلواکی از جمله کشورهای اروپایی است که از انرژی هسته‌ای استفاده می‌کند، از این رو دو کشور فرصتهای بسیاری برای همکاری در زمینه انرژی بویژه انرژیهای تجدیدپذیر دارند.

وزیر اقتصاد اسلواکی ادامه داد: این کشور 40 درصد تولید انرژی و برق خود را از محل انرژیهای تجدیدپذیر بدست می‌آورد، از این رو ما آماده همکاری با ایران در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر از جمله انرژیهای بادی و خورشیدی هستیم.

وی عنوان کرد: این آمادگی برای اسلواکی وجود دارد که سطح مبادلات اقتصادی خود را با ایران افزایش دهد، ایران کشوری بزرگ و دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فراوانی است، همچنین زمینه برای همکاری در پروژه های مشترک میان دو کشور ایران و اسلواکی وجود دارد.

کد خبر 256437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =