به گزارش شانا به نقل از بورس کالا، حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران با اعلام این خبر در نشست اعضای شورای سیاستگذاری سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که دیروز (دوشنبه، 17 خردادماه) در بورس کالای ایران برگزار شد، گفت: جایگاه دوم بورس کالای ایران در منطقه، یک افتخار ملی برای تمام مسئولان و افرادی که طی سالهای قبل مقدمات راه اندازی بورس کالا در ایران را فراهم کرده اند بشمار می رود که امیدوارم با سرعت بیشتری در مسیر رشد و توسعه بورس کالا در بعد داخلی و بین المللی قدم برداریم.
وی با بیان این که سه دسته محصولات اصلی یعنی کالاهای پتروشیمی و فرآورده های نفتی، صنعتی و معدنی و کشاورزی در بورس کالا مورد معامله قرار می گیرند، افزود: طی سالهای گذشته، گردش معاملات بورس کالا بین پنج تا هفت درصد GDP (تولید ناخالص داخلی) کشور را تشکیل داده که رقم قابل ملاحظه ای بشمار می رود.
مدیرعامل بورس کالای ایران ادامه داد: در همین راستا اگر بخواهیم بورس کالای ایران را با دیگر بورسهای کالای منطقه مقایسه کنیم، بورس کالای ایران از لحاظ حجم و ارزش معاملات در جایگاه دوم بورسهای کالایی منطقه قرار دارد.
نظر شما