۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
  • کد خبر: 643861
درآمد نفت و گاز روسیه ۴۱درصد افزایش یافت

داده‌های وزارت اقتصاد روسیه نشان داد درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز این کشور در نیمه نخست امسال ۴۱درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های وزارت اقتصاد روسیه نشان داد به‌دلیل رشد قیمت‌های نفت و کاهش ارزش روبل، درآمد حاصل از فروش نفت و گاز این کشور برای بودجه فدرال در نیمه نخست سال جاری با ۴۱درصد افزایش به ۵ تریلیون و ۶۹۸ میلیارد روبل (۶۵ میلیارد و ۱۲ میلیون دلار) رسید.

درآمدهای نفت و گاز مهم‌ترین منبع پول نقد برای روسیه به‌ شمار می‌رود که حدود یک‌سوم تا نیمی از کل بودجه فدرال در دهه گذشته را به خود اختصاص می‌دهد.

درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین، غرب را بر آن داشت تا با هدف محدودکردن درآمد نفت و گاز روسیه، تحریم‌های متعددی را علیه مسکو اعمال کند.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام اورال روسیه در نیمه نخست سال جاری به‌طور میانگین ​​۶۹ دلار و ۱۰ سنت برای هر بشکه بود که بالاتر از سقف قیمتی ۶۰ دلاری تعیین‌شده از سوی کشورهای غربی است و نسبت به قیمت ۵۲ دلار و ۵۰ سنتی در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش داشته است.

در همین حال، هر دلار آمریکا از ماه ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ با ۹۰.۸ روبل روسیه معامله می‌شد.

درآمد نفت و گاز روسیه نسبت به درآمد ۷۹۴ میلیارد روبلی این کشور در ماه مه و در مقایسه با پیش‌بینی ۸۱۴ میلیارد روبل رویترز کاهش یافته است.

کد خبر 643861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =