نقش پررنگ پالایشی‌ها در ایفای مسئولیت‌ اجتماعی با هدف توسعه پایدار

پالایشگاه‌های نفت کشور به‌عنوان مجتمع‌های راهبردی تولید فرآورده در کنار اهداف توسعه‌ای، تولیدی و صادراتی خود در صنعت نفت، به مقوله مسئولیت‌های اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای دارند و توانسته‌اند در سال‌های اخیر همسو با توسعه صنعتی، اقدام‌های قابل‌ توجهی را به‌منظور ارتقای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی در سطح استان‌ها پیش ببرند.

به گزارش شانا، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور، با توجه به وظیفه اصلی خود که تأمین امنیت سبد سوخت کشور است، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی همسو با توسعه پایدار را جزو مهم‌ترین برنامه‌های خود قرار داده است. پروژه ساخت بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی مدرن در بندرعباس، ازجمله پروژه‌های انجام‌شده در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی این پالایشگاه است.

ساخت این بیمارستان که مدرن‌ترین بیمارستان استان هرمزگان است، از سال ۱۳۹۷ در هفت طبقه به مساحت ۲۸ هزار مترمربع آغاز شده و در چند سال گذشته تنها ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشت. با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌منظور تسریع در فرایند ساخت و تکمیل، در یک سال گذشته بیش از ۴۰درصد پیشرفت داشته است و با صرف هزینه بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تا دهه‌ فجر ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

افزون‌براین، کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل در استان هرمزگان، آزادسازی زندانیان، خرید و اهدای ۸۰ دستگاه یخچال ساخت داخل به ساکنان مناطق محروم شرق هرمزگان و بازسازی چند مسجد در این مناطق، تأمین اقلام خوراکی مدارس شهر سندرک به مبلغ یک‌میلیارد تومان، تأمین اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای ساخت مدرسه دخترانه کوثر بندرعباس، تأمین اعتبار ۴ میلیارد تومانی برای بازسازی مدرسه دخترانه زینبیه بندرعباس، حمایت یک‌میلیارد تومانی از مدارس شبانه‌روزی شهر سندرک با خرید اقلام غذایی مورد نیاز، آب‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار و محروم استان و بازسازی خانه ایتام محله نخل ناخدای بندرعباس  ازجمله اقدام‌های مهم انجام‌شده همسو با ایفای مسئولیت اجتماعی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس است.

گام بزرگ پالایشگاه نفت لاوان همسو با محرومیت‌زدایی در منطقه

شرکت پالایش نفت لاوان در کنار اهداف توسعه، تولید و صادرات به مقوله مسئولیت اجتماعی نیز توجه ویژه داشته و با تشکیل کمیته‌ای با عنوان کمیته مسئولیت اجتماعی، گام‌های ارزشمندی همسو با محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی جزیره لاوان برداشته است.

ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در جزیره لاوان همسو با ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت لاوان، به رشد و توسعه اقتصادی این منطقه محروم منجر شده و افزون بر ایجاد تعامل مثبت و هم‌افزایی مؤثر، امید به تقویت توانایی‌های بالقوه و توسعه را در این منطقه محروم ارتقا بخشیده است.

پروژه در حال اجرای درمانگاه تخصصی هفت‌تختخوابی به‌منظور ارائه خدمات درمانگاه به ساکنان جزیره لاوان، توسعه زیرساخت‌های آموزشی شهرستان‌های استان هرمزگان، احداث مخزن ۳۰۰ مترمکعبی ذخیره آب آشامیدنی برای استفاده ساکنان دهکده لاوان همسو با ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت، حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان هرمزگان، حمایـت مالـی در برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی در شهر مقدس مشهد و مشارکت مالـی در احـداث و تجهیز مسـاجد و بارگاه شـهدای روسـتای چهـواز از توابـع اسـتان هرمزگان، از اقدام‌های انجام‌شده از سوی شرکت پالایش نفت لاوان همسو با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است.

صرف هزینه ۹۸ میلیاردی شرکت پالایش نفت شازند در بخش فرهنگی و آموزشی

شرکت پالایش نفت شازند به‌منظور عمرانی و آبادانی شهرستان شازند و توسعه زیرساخت‌های مختلف در سطح منطقه برنامه‌ها و اقدام‌های مؤثری در زمینه‌های مختلف انجام داده است.

تعمیرات مدارس ۳۳ روستا و تجهیز وسایل آموزشی با صرف هزینه ۲۳ میلیارد ریال، ساخت مدرسه در شهرستان شازند با ارزش ۷۰ میلیارد ریال و خرید تجهیزات مدرسه با ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال ازجمله پروژه‌های انجام‌شده از سوی شرکت پالایش نفت شازند در بخش فرهنگی و آموزشی است.

محرومیت‌زدایی در بخش کشاورزی روستاهای شازند به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال، ساخت تصفیه‌خانه آب شرب از خط انتقال کمال‌صالح با ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال، پروژه روشنایی محور شازند با ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال، روکش و آسفالت‌ راه‌های روستای لوزدر پایین و روستای گزطاق پایین به ارزش ۱۷۵ میلیارد ریال، تجهیز زائرسرای مشهد با مبلغ بیش از ۳۲ میلیارد ریال، کمک به خانواده نیازمندان با مبلغ بیش از ۵ میلیارد ریال و آزادسازی زندانیان با مبلغ ۸ میلیارد ریال از پروژه‌های مهم انجام‌شده از سوی شرکت پالایش نفت شازند همسو با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی است.

صرف هزینه ۲ میلیارد تومانی پالایشگاه نفت اصفهان در پروژه‌های مسئولیت اجتماعی

پالایشگاه اصفهان با صرف هزینه ۲ میلیارد تومان در پروژه‌های مسئولیت اجتماعی خود اقدام‌های قابل‌ توجهی را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی منطقه همسو با توسعه و آبادانی استان به‌ پیش برده است.

حمایت از توسعه کشاورزی استان اصفهان با صرف هزینه بیش از ۲۹۶ میلیارد، کمک به مراکز درمانی با مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال و کمک به تعمیرات بازسازی و تجهیز فرهنگی مدارس استان اصفهان با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال از پروژه‌های مهم انجام‌شده این پالایشگاه در سال ۱۴۰۲ است.

پالایشگاه بندرعباس، دارنده بالاترین رتبه مسئولیت اجتماعی کشور

پالایشگاه بندرعباس نیز به‌عنوان دارنده بالاترین رتبه مسئولیت اجتماعی کشور طی سال‌های اخیر از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی بازنمانده و اقدام‌های مؤثری مانند ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی ۱۱۲تختخوابی کودکان بندرعباس، اهدای آمبولانس مجهز به اداره کل زندان‌های هرمزگان، اهدای ۲۰۰ تخت بیمارستانی مجهز به بیمارستان‌های استان هرمزگان با اعتبار ۲ میلیارد ریال، تأمین تجهیزات بیمارستان سوانح و سوختگی بندرعباس، حمایت مالی از بهداشت و درمان هرمزگان در مقابله با ویروس کرونا با اهدای ۱۰۰ میلیارد ریال، ساخت و تجهیز مجموعه ورزشی در روستای چاهو، همکاری در تأمین تجهیزات مرکز درمانی فرهنگیان با ارزش ۴۰ میلیارد ریال، مشارکت در تأمین تجهیزات بخش دیالیز بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس با ارزش ۱۹ میلیارد ریال و مشارکت در طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهری بندرعباس را انجام داده است.

نقش پررنگ پالایشی‌ها در ایفای مسئولیت‌ اجتماعی با هدف توسعه پایدار

شرکت پالایش نفت کرمانشاه همسو با رفع مشکلات منطقه گام برمی‌دارد

کمک‌های مالی و فرهنگی به نهادها و مؤسسه‌های خیریه و عام‌المنفعه، پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال در موضوع بیماری کرونا به‌منظور امدادرسانی به مراکز بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با پرداخت مبلغ محکومیت به‌مقدار ۱۰ میلیارد ریال، اختصاص اعتبار برای پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه به مبلغ هر نفر ۵۰ میلیون ریال از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، شرکت در طرح پویش ایران مهربان با قبول سرپرستی حدود ۵۰۰  یتیم تحت کمیته امداد، کمک به مساجد شهر به‌منظور تعمیر و بازسازی به مبلغ ۲ میلیارد ریال از برنامه‌ها و اقدام‌های پالایشگاه نفت کرمانشاه همسو با مسئولیت اجتماعی است.

نقش مؤثر پالایشگاه آبادان در توسعه و آبادانی منطقه

پالایشگاه آبادان نیز در حوزه‌های مختلف متناسب با استان و شرایط اقلیمی، طرح‌های مختلف بیمارستانی، شهری، مدارس و بخش فرهنگی را همسو با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی به‌ پیش برده است. پروژه ساماندهی بلوار پتروشیمی با برآورد مالی ۳۵۰ میلیارد ریال که سال ۱۴۰۱ به بهره‎‌برداری رسید، همچنین پروژه ترمیم و ساماندهی مسیر تانکرهای حمل سوخت و مواد نفتی با برآورد ریالی بیش از ۲۳ میلیارد، از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی پالایشگاه آبادان است که از ابتدای شهریور ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

آسفالت بلوار پتروشیمی با ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال، پروژه خدمات مشاوره در زمینه ورودی‌های آبادان با ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال، پروژه مشارکت در ساماندهی باغ موزه نفت و دفاع مقدس همجوار پالایشگاه با برآورد مالی بیش از ۴ میلیارد ریال، پروژه ساماندهی اسکله‌های روبه‌روی پالایشگاه و تبدیل به محل گردشگری با برآورد مالی بیش از ۲۱ میلیارد ریال و پروژه ساماندهی دروازه ۱۸ پالایشگاه با ارزش بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال ازجمله پروژه‌ها و برنامه‌های مهم انجام‌شده به‌منظور بهسازی و آبادانی از سوی پالایشگاه آبادان است.

پالایشگاه آبادان همچنین همسو با حفظ محیط‌زیست اقدام‌های مؤثری مانند پروژه بتن‌ریزی پارکینگ نفتکش‌ها با برآورد مالی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال و کاشت نهال و گسترش فضای سبز مناطق شرکتی و شهری با ارزش حدود ۲۴ میلیارد ریال را انجام داده است.

افزون‌برآن، اجرای عملیات تعمیرات مدارس شهرستان آبادان به تعداد ۶۰ باب با مبلغ بیش از ۷۹ میلیارد ریال ازجمله پروژه‌های مسئولیت‌ اجتماعی پالایشگاه آبادان در ابعاد فرهنگی و آموزشی است که در این پروژه تاکنون ۳۸ باب مدرسه تعمیر و بازسازی شده است.

رشد شاخص‌های رفاهی و زیست‌محیطی جنوب شرق پایتخت با اقدامات اجتماعی پالایشگاه تهران

شرکت پالایش نفت تهران به‌منظور ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود، برنامه‌ها و اقدام‌های مهمی را در دستور کار قرار داده و به‌ پیش برده که مهم‌ترین آن‌ها در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط‌زیستی به شرح زیر است: تفاهم‌نامه تأمین اعتبار اجرای خط انتقال آب سالم و بهداشتی بخش کهریزک به‌مقدار ۱۵۰ لیتر بر ثانیه به‌منظور حل ریشه‌ای موضوع آب جوامع محلی همجوار با هزینه ۱۹۰ میلیارد ریال، کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان تهران (شهرستان ری) با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال، غرس ۶ هزار و ۴۰۰ اصله نهال با هزینه بیش از ۵۱ میلیارد ریال، استقرار سیستم پایش آنلاین پارامترهای محیط‌زیستی گاز خارجی دودکش کوره‌های منطقه جنوبی پالایشگاه تهران با هزینه ۲۷۰ میلیارد ریال، همکاری با دانشگاه امیرکبیر در زمینه کمک به تجاری‌سازی دانش فنی ساخت دستگاه پرتابل تصفیه‌کننده آب‌های آلوده مواد نفتی با استفاده از فناوری نوین پرکن‌های پلیمری با برآورد ریالی ۵ میلیارد ریال.

تأمین روزانه ۱۳ تن خوراک نخستین خط تولید co2 کشور به روش بازیافت در کنار پالایشگاه تهران از طریق نوآوری در زمینه فناوری‌های سبز همسو با حفظ انرژی، منابع، کاهش ضایعات و آلایندگی‌های محیط‌زیستی، تحویل وکیوم باتوم تهاتری همسو با همکاری در توسعه و اجرای پروژه‌های کلان کشور با هدف همکاری در توسعه متوازن جامعه با برآورد ریالی ۳ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال، طرح جایگزینی پساب تصفیه‌شده شهری جنوب تهران با آب شهری در پالایشگاه تهران با هدف همکاری در توسعه متوازن جامعه و مدیریت مصرف آب با صرف  هزینه ۸۹۰ میلیارد ریال به‌علاوه ۱۰ میلیون یورو، امضای تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد امام (ره) استان تهران با هدف کمک به توانمندسازی زیرساختی و توسعه اشتغال پایدار با برآورد ۲ میلیارد ریال، امضای تفاهم‌نامه ساخت مدرسه ۹کلاسه در روستای گلحصار با آموزش و پرورش کهریزک با صرف هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال،  احداث نیروگاه انرژی خورشیدی ۵۰۰مگاواتی با هدف مشارکت در توسعه زیرساخت‌های جامعه و کمک به رفع ناترازی برق و گاز کشور با صرف هزینه ۳۳۵ میلیون دلار از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدام‌های مسئولیت اجتماعی شرکت پالایش نفت تهران در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط‌زیستی از فروردین ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۲ است.

نقش بی‌بدیل پالایشگاه شیراز در خدمت به مراکز درمانی منطقه

شرکت پالایش نفت شیراز نیز با هدف توسعه زیرساخت‌های خود در استان فارس، اقدام‌ها و پروژه‌های مهمی را در زمینه مسئولیت اجتماعی در این منطقه به‌ پیش برده است.

بازسازی مهمانسرای پدافند هوایی شیراز، بازسازی منازل زلزله‌زده سی‌سخت، کمک به ساخت اقامت‌سرای بیماران بیمارستان پیوند اعضا، تجهیز شبکه درمان زرقان، کمک به ساخت بیمارستان ۶۴تختخوابی شهرستان رستم و تأمین دستگاه پزشکی بیمارستان امام حسن عسکری (ع) از اقدام‌های مهم انجام‌شده از سوی پالایشگاه شیراز در ابعاد اجتماعی و اقتصادی همسو با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی است.

صرف هزینه ۲۵۰ میلیارد ریالی پالایشگاه تبریز در پروژه‌های مسئولیت اجتماعی

کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک به امدادرسانی در مناطق سیل‌زده، زلزله‌زده و حوادث غیرمترقبه، کمک به تأمین هزینه‌های کودکان بی‌سرپرست، تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت در جوامع محلی، مشارکت در ساخت مراکز اسکان زائران در شهرهای زیارتی و تأمین هزینه‌های اطعام خانواده‌های بی‌بضاعت از مهم‌ترین اقدام‌های مسئولیت اجتماعی شرکت پالایش نفت تبریز در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به‌ شمار می‌رود که درمجموع ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه پروژه‌های مسئولیت اجتماعی این پالایشگاه بوده است.

نقش پررنگ پالایشی‌ها در ایفای مسئولیت‌ اجتماعی با هدف توسعه پایدار

کد خبر 644754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =