شوق آموختن در مدرسه نفت

مهر آمده و چند صباحی است درهای مدرسه به روی دانش‌آموزان باز شده و آینده‌سازان کشور به شوق آموختن راهی مدرسه شده‌اند، مدارسی که نوسازی و مقاوم‌سازی آنها در کنار ساخت و توسعه مراکز آموزشی، همواره در دستور کار دولت و نهادهای مسئول قرار داشته تا دانش‌آموزان با رغبت و انگیزه کافی به فعالیت‌های درسی و آموزشی خود بپردازند. وزارت نفت در همسویی با اهداف مسئولیت اجتماعی، به این موضوع نیز توجه ویژه داشته و با ایجاد محیط آموزشی پویا، بهینه و تأثیرگذار در یادگیری، به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده است.

به گزارش شانا به نقل از هفته‌نامه مشعل، مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، تنها در چند سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۲ پروژه نوسازی مدارس با اعتبار افزون بر ۲۷۰ میلیارد ریال (۲ هزار و ۷۰۰ همت) را تعریف کرد که موفق شد تا سال ۱۴۰۲ در استان‌ها و مناطق نفت‌خیز همچنین دیگر مناطق کم‌برخوردار، ۵۷۴ کلاس و مدرسه را نوسازی و برای ادامه حیات آموزشی دانش‌آموزان کشور احیا کند. این مدیریت، تا تیرماه ۱۴۰۳ هم پایان ۳۵ طرح نوسازی مدارس با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال را در کارنامه خود گنجانده است.

خوزستان با ۱۷ پروژه تکمیلی در صدر

از شهریور ۱۴۰۰، ۳۷۹ پروژه نوسازی مدارس با اعتبار ۶ هزار میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال در استان خوزستان در اولویت کار قرار گرفت که تا سال ۱۴۰۲ از این تعداد، ۲۵۵ پروژه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

به همت مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت‌خیز جنوب، امسال و تا پیش از بازگشایی مدارس استان خوزستان، ۱۷ طرح تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید که اعتبار اختصاص‌یافته به این طرح‌ها، ۴۸۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

کمک به احداث سالن ورزشی دانش‌آموزی شهرک دوکوهه، کمک به تکمیل مجتمع آموزشی ۱۸ کلاسه میثاق کوی بهارستان و کمک به تکمیل کتابخانه کوی شهدا در اندیمشک، کمک به بازسازی و تجهیز مدارس ناحیه ۴ اهواز، کمک به احداث و تجهیز دبستان دوکلاسه روستای تازنگ و کمک به احداث و تجهیز دبستان ۶ کلاسه روستای رودزیر ایذه، احداث مدرسه متوسطه اول و دوم پسرانه ۱۰ کلاسه دشت آزادگان، کمک به احداث مدرسه سه کلاسه ابتدایی شهرستان لالی، مدرسه استثنایی یک کلاسه رودکی لالی و کمک به احداث سه باب مدرسه سه کلاسه مناطق عشایری لالی، همچنین کمک به احداث یک باب مدرسه سه کلاسه ابوطباره و احداث یک باب مدرسه سه کلاسه دیمه در هفتگل خوزستان از جمله این طرح‌ها بود که به بهره‌برداری رسید.

تکمیل ۹ طرح نوسازی مدارس برای سال تازه تحصیلی بوشهر

استان بوشهر، دیگر استان در مرکز توجه کارهای عام‌المنفعه مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز جنوب است و در سه سال اخیر، ۱۶۶ طرح نوسازی مدارس با اعتبار ۳ هزار میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال برای این استان تعریف شده که تا سال گذشته ۴۵ طرح تکمیل شده بود.

در ۶ ماه نخست امسال هم ۹ طرح نوسازی با اعتبار ۸۸ میلیارد ریال در استان بوشهر تکمیل شده است که از جمله آنها می‌توان به کمک به ساخت نمازخانه نیایش گناوه، کمک به تکمیل مدرسه ۱۲ کلاسه چغادک، کمک به نوسازی، تعمیر و تجهیز مدرسه‌های شهید رزمجو، مدرسه شریعتی، مدرسه شهید مطهری و هنرستان خلیج فارس در شهرستان خارک، کمک به تجهیز دبیرستان سمیه اهرم شهرستان تنگستان، کمک به تکمیل مدرسه چهارکلاسه شهرستان گورک دژگاه، احداث دبیرستان ۹ کلاسه دخترانه فاطمه زهرای شهرستان دیر استان بوشهر اشاره کرد.

نوسازی مدارس در سوق کهگیلویه‌ و بویراحمد

استان کهگیلویه‌ و بویراحمد هم از جمله مناطق نفت‌خیزی است که مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز ۶۱ طرح نوسازی مدارس با اعتبار ۴ هزار میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال را در این استان مدنظر قرار داده است. افزون بر ۳۰ طرحی که سال گذشته تکمیل شده است، نوسازی و تجهیز ساختمان مجتمع فرهنگی آموزشی سوق نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ به سرانجام رسید. استان فارس با تعریف ۳۴ پروژه نوسازی و تکمیل یک پروژه کمک به نوسازی و تجهیز مدرسه عشایری روستای دالان فیروزآباد فارس و استان ایلام هم با تعریف ۲۴ پروژه نوسازی مدارس که از این تعداد ۱۷ پروژه در سال ۱۴۰۲ و بازسازی چمن مصنوعی (طرح شهید سلیمانی) دبیرستان هلیلان ایلام تکمیل شد، به استقبال سال تحصیلی ۱۴۰۳ رفتند.

کد خبر 646848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =