پروژه‌های شرکت نفت و گاز پارس در یارد ایزوایکو بررسی شدند

روند پیشرفت پروژه‌های پارس جنوبی با حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در یارد صنعتی ایزوایکو بررسی شدند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمدحسین متجلی، مدیرعامل این شرکت و هیئت همراه در بازدید از یارد صنعتی ایزوایکو در جریان تازه‌ترین وضع پیشرفت پروژه‌های این شرکت در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران قرار گرفتند.

این بازدید با حضور محمدحسین متجلی، مدیرعامل، سیدمحی‌الدین جعفری، معاون طرح‌های توسعه‌ای، حمیدرضا شفیعی مکوند، مجری طرح حفاری چاه‌های درون‌میدانی میدان پارس جنوبی شرکت نفت و گاز پارس، و مدیران عملیاتی شرکت حفاری شمال انجام شد.

یکی از این پروژه‌ها، تکمیل عملیات بازسازی و تعمیرات اساسی دکل حفاری سحر ۱ متعلق به شرکت حفاری شمال است. این دکل پس از اتمام عملیات بازسازی و تعمیرات اساسی در بازه زمانی ۶۰روزه، در موقعیت فاز ۱۹ پارس جنوبی مستقر خواهد شد و در قالب سومین بسته کاری طرح حفاری چاه‌های درون‌میدانی روی سکوی ۱۹B، فعالیت حفاری خود را آغاز می‌کند.

متجلی در این بازدید بر ضرورت تسریع در روند بازسازی و نوسازی دکل حفاری سحر ۱ تأکید کرد و خواستار رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی این پروژه شد.

تازه‌ترین وضع ساخت دومین سکوی فراساحلی فاز ۱۱ پارس جنوبی در نشستی که با حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، معاون طرح‌های توسعه‌ای، مجری طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی شرکت نفت و گاز پارس، مدیر پروژه سکوی ۱۱ و مدیر سایت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران تشکیل شد، بررسی شد.

براساس این گزارش، فرایند مهندسی و تأمین کالای ساخت سکوی ۱۱A پارس جنوبی که قرارداد آن سال ۱۴۰۱ به شرکت ایزوایکو ابلاغ شده بود، در جریان است و پیمانکار این پروژه متعهد شد ضمن تسریع در روند سفارش‌گذاری و خرید ۱۰ کالای مهم ساخت این سکو، با تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی ساخت دومین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی را تا چهار ماه آینده آغاز کند.

کد خبر 644884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =