«پاک‌نژاد» گزینه مناسبی برای وزارت نفت در شرایط کنونی است

مدیرعامل پیشین منطقه ویژه پارس جنوبی با بیان اینکه محسن پاک‌نژاد سابقه سه دهه فعالیت در صنعت نفت را دارد، گفت: وی گزینه مناسبی برای انجام این مأموریت در شرایط کنونی کشور است.

مهدی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه همه کارشناسان مسائل و مشکلات وزارت نفت را می‌دانند، گفت: برخلاف برخی وزارتخانه‌های دیگر، در این وزارتخانه درباره مسائل و راه‌حل‌ها اتفاق‌نظر نسبی وجود دارد و همه می‌دانند که مثلاً افزایش تولید نفت و رفع ناترازی گاز باید در چه چارچوب‌هایی و با چه راه‌حل‌هایی اجرا شود. البته بخش قابل‌توجهی از این راه‌حل‌ها مربوط به خارج از نفت است.

وی افزود: جامعه به این تشخیص رسیده است که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری، نسخه بهتری برای مشکل‌های کشور دارد و باید به انتخاب‌های وی با دید مثبت و خوشبینانه نگاه کرد.

مدیرعامل اسبق منطقه ویژه پارس جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه وزارت نفت نقش تأمین‌کننده منابع برای کل کشور را دارد و این مسئله اهمیت این وزارتخانه را دوچندان می‌کند، فضای خلسه و بی‌مدیریتی موجب عقب‌ماندگی می‌شود و بهتر است وزیر نفت هرچه سریع‌تر مشخص شود.

یوسفی با بیان اینکه به دلایل مختلف منابع انسانی نفت به‌لحاظ رفاهی نه‌تنها در قیاس با سایر کشورها، که حتی در مقایسه با دیگر بخش‌های کشور مورد بی‌مهری قرار گرفته است و به همین دلیل وزیر نفت باید شناخت لازم از بدنه نفت داشته باشد، تصریح کرد: اگر منصفانه قضاوت کنیم، وزیر نفت پیشنهادی دولت چهاردهم در بخش‌های مختلف راهبردی و مدیریتی صنعت نفت به‌مدت حدود سه دهه فعال بوده است و شناخت جامعی از مسائل صنعت و راه‌حل‌های آن، افراد و بدنه صنعت نفت دارد.

وی ادامه داد: پاک‌نژاد طی این سه دهه، سابقه فعالیت در بخش‌های مختلف صنعت نفت و حضور در هیئت‌مدیره‌ها، معاونت وزیر نفت و شرکت ملی نفت را دارد و گزینه مناسبی برای اجرای این مأموریت در وضع کنونی کشور است.

مشاور مدیرعامل مهندسی و توسعه گاز ایران در حوزه فنی‌مهندسی افزود: به‌منظور وفاقی که رئیس‌جمهوری برای کل کشور بر آن تأکید دارند، در این حوزه هم اگر قرار باشد مسائل صنعت نفت حل شود، به حمایت قاطع‌تری از سوی بدنه صنعت نفت و نهادهای بالادست وزیر انتخابی نیاز است تا مسائل کلان صنعت نفت حل شود و ازاین‌رو، گروه تازه باید حتی منتقدان را که از نظر بنده بیشتر دلسوز هم هستند، شامل شود و از نظر آن‌ها برای برون‌رفت از مسائل صنعت نفت استفاده شود.

یوسفی گفت: بی‌شک نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌دلیل ارتباط مستقیم با توده مردم از یک طرف و ارتباط با ساختارهای دولتی و حاکمیتی از طرف دیگر، خیلی بیش از دیگران به مشکل‌های کشور و صنعت نفت اشراف دارند و به تقویت این صنعت کمک می‌کنند.

کد خبر 645552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =