۲ فروند شناور ساخت داخل رونمایی و به مقصد ماهشهر بارگیری شد

رئیس بندر صادراتی ماهشهر از آمادگی بارگیری دو فروند شناور طناب‌گیر تخصصی خبر داد و گفت: پروژه ساخت شناورهای طناب‌گیر کشتی در شرکت پالایش نفت آبادان دستاوردی بزرگ به‌شمار می‌آید و ۷۵درصد تجهیزات این شناورها توسط شرکت‌ دانش‌بنیان سیراف ساخته و طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس شریداوی صبح امروز (چهارشنبه، هفتم شهریور) در نشست رونمایی از شناورهای طناب‌گیر کشتی که با حضور صادق توفیقی، رئیس عملیات دریایی بندر صادراتی ماهشهر و حسن ضیائی، مدیرعامل شرکت فن‌آوران سیراف در شهرک صنعتی پرند برگزار شد، با بیان اینکه بندر صادراتی ماهشهر، هاب انرژی ایران در صادرات واردات فرآورده‌های نفتی است، اظهار کرد: برای انجام صادرات نیازمند پهلوگیری و پهلودهی کشتی‌های بزرگ در بندر هستیم که تکمیل این اقدام مهم بدون شناورهای طناب‌گیر کشتی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: به‌منظور صادرات فرآورده‌های نفتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی برای رفع موانع تولید و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، با برگزاری مناقصه‌های متفاوت و با نرخ مناقصه ۶۳۰ میلیارد ریال با شرکت فن‌آوران سیراف برای ساخت شناورهای طناب‌گیر کشتی وارد همکاری شدیم.

رئیس بندر صادراتی ماهشهر با بیان اینکه هم‌اکنون دو فروند شناور طناب‌گیر تخصصی آماده بارگیری است، افزود: این پروژه در شرکت پالایش نفت آبادان دستاوردی بزرگ به‌شمار می‌آید و ۷۵درصد تجهیزات این شناورها توسط شرکت‌ دانش‌بنیان سیراف ساخته و طراحی شده است.

شریداوی با بیان اینکه این شناورها مطابق نیازهای کنونی موجود طراحی و ساخته شده است، گفت: پالایشگاه آبادان می‌توانست مشابه این قایق‌ها را از کشورهای همجوار و با صرف وقت کمتر، دسترسی راحت‌تر و قیمت همتراز وارد کند اما قایق‌های ساخته‌شده مطابق با نیازهای فعلی بندر صادراتی ماهشهر و با استفاده از روزآمدترین فناوری‌ها موجود طراحی و ساخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر این شناورها توسط شرکت فن‌آوران سیراف ساخته نمی‌شد ۹۰درصد عملیات صادرات و واردات بندر صادراتی ماهشهر دچار اختلال می‌شد، ادامه داد: فرایند استخراج، پالایش و صادرات نفت خام مانند زنجیره‌ای متصل به‌ هم هستند و با اختلال در عملیات صادرات بندر ماهشهر نیازها و انتظارهای صنعت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور به‌درستی برآورده نمی‌شد و این اتفاق کل کشور را از نظر بهره‌برداری، درآمدهای مالی و ارزی به چالش می‌کشید.

مدیرعامل شرکت فن‌آوران سیراف نیز در حاشیه این نشست با بیان اینکه توجه مستقیم به نیازهای مشتری از جمله مزیت‌های این شرکت است، افزود: در ارتباط مؤثر با کارفرما موفق به ساخت شناورهای طناب‌گیر کشتی شدیم و توانستیم زنجیره تأمین در تولیدات داخل را در ساخت این شناور تا ۷۵درصد افزایش دهیم.

رئیس عملیات دریایی بندر صادراتی ماهشهر نیز در ادامه با بیان اینکه بندر صادراتی ماهشهر یکی از راهبردی‌ترین آبراه‌های ایران به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: شناورهای طناب‌گیر تکمیل‌کننده عملیات کشتیرانی است و اهمیت ویژه‌ای در صادرات فرآورده‌های نفتی دارد، زیرا صادرات فرآورده‌های نفتی بدون این شناورها انجام نمی‌شود.

کد خبر 645983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =