۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
  • کد خبر: 645994
گزیده‌های نفتی هفته

آغاز هفته دولت و تجدید میثاق رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت چهاردهم با آرمان‌های امام راحل، پیام وزیر نفت خطاب به کارکنان صنعت نفت، انتصاب مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، انتصاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران، امضای سند همکاری گازی ایران و ترکمنستان و دستور وزیر نفت برای لغو شکایت از اصحاب رسانه را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

آغاز هفته دولت و تجدید میثاق رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت چهاردهم با آرمان‌های امام راحل: رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت روز (شنبه، سوم شهریور) به مناسبت هفته دولت، با حضور در حرم مطهر امام خمینی‌(ره) با قرائت فاتحه، یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند و با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

مسعود پزشکیان در این مراسم با بیان اینکه با مردم صادق خواهیم بود و براساس حق و عدالت رفتار خواهیم کرد، گفت: دشمن تلاش می‌کند که در جامعه تفرقه ایجاد شود، تمام تلاش آن‌ها این است که با هم متحد نباشیم. باید کاری کنیم که فریب دشمن را نخوریم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

پیام وزیر نفت خطاب به کارکنان صنعت نفت: وزیر نفت طی پیامی خطاب به کارکنان صنعت نفت نوشت: حیات و بقای صنعت نفت ایران که سال‌های متمادی در شرایط ملتهب تحریم و جنگ اقتصادی، موجب آرامش و امنیت اقتصادی برای ایران و ایرانی بوده، مدیون تلاش و جانفشانی غیرتمندانه و صبوری شکوهمند کارکنان رشید امروز، بازنشستگان و موسپیدکرده‌های این صنعت است.

انتصاب مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران: محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت با صدور حکمی محمدصادق عظیمی‌فر را به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب کرد.

انتصاب مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: محسن پاک‌نژاد وزیر نفت در حکمی حمید بورد را به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

انتصاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران: محسن پاک‌نژاد در احکامی جداگانه حمید بورد، رامین حاتمی، رضا دهقان، فرخ علیخانی و علی پورکبیریان به‌عنوان اعضای اصلی و امیر مقیسه را به‌عنوان عضو علی‌البدل هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

امضای سند همکاری گازی ایران و ترکمنستان: سند همکاری گازی ایران و ترکمنستان در حضور مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری، قربانقلی بردی محمداف، رهبر ملی ترکمنستان و محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت بین مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و ماکسات بابایف، رئیس شرکت دولتی گاز ترکمنستان (ترکمن‌گاز) امضا شد.

رئیس‌جمهوری در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان، توافق‌های گازی تهران و عشق‌آباد را اقدامی راهبردی برای تبدیل ایران به قطب گازی منطقه و در چارچوب تأمین منافع دو طرف دانست.

پزشکیان با اشاره به توافق‌های راهبردی دو کشور اظهار امیدواری که ارتباطات و توافق‌های دوجانبه منجر به گسترش همکاری‌ها در دیگر زمینه‌ها شود.

دستور وزیر نفت برای لغو شکایت از اصحاب رسانه: کسری نوری، سرپرست دفتر وزارتی وزیر نفت در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اهمیت برقراری تعامل و ارتباط مؤثر با اصحاب فرهنگ و رسانه پیرو سیاست دولت چهاردهم و به دستور محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت، لازم است همه شکایت‌های انجام شده از رسانه‌ها، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران لغو و روند قضایی آن تا هر مرحله‌ای که پیش رفته متوقف شود.

دیگر اخبار: دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت به مناسبت هفته دولت با مقام معظم رهبری، افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت، مهم‌ترین مأموریت‌پاک‌نژاد به شرکت ملی نفت، روشن شدن مشعل هفتمین چاه میدان گازی کیش، واریز مبالغ متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان صنعت نفت، تحقق ۶۵درصدی تعهد تولید طرح نگهداشت و افزایش تولید در مناطق نفت‌خیز جنوب، بهره‌برداری خط انتقال گاز «دوراهی دشتک - نهبندان»، پیام تسلیت وزیر نفت در پی درگذشت کارکنان شرکت نفت و گاز اروندان، سه انتصاب تازه در شرکت ملی نفت ایران، انتصاب سرپرست گروه پتروپارس و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از دیگر اخبار صنعت نفت در این هفته بودند.

کد خبر 645994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =