۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
  • کد خبر: 645726
گزیده‌های نفتی هفته

رأی قاطع نمایندگان مجلس به محسن پاک‌نژاد، نخستین روز کاری وزیر نفت دولت چهاردهم، رتبه برتر وزارت نفت در جشنواره شهید رجایی و نخستین انتصاب وزارت نفت در دوره جدید را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

رأی قاطع نمایندگان مجلس به محسن پاک‌نژاد: پس از پنج روز بررسی برنامه‌های ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری، پاک‌نژاد با کسب ۲۲۲ رأی موافق از نمایندگان مجلس به‌عنوان وزیر نفت دولت چهاردهم انتخاب شد. وی در نشست دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود در مجلس شورای اسلامی برای کسب رأی اعتماد بیان کرد: با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، تولید نفت ایران تا پایان سال آینده روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری نیز در نخستین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن مجلس گفت: دولتی که امروز به جامعه معرفی شده، دولت وفاق ملی است و انتخاب وزیران در دولت چهاردهم براساس اهداف و نگاه‌های سیاسی نبوده، بلکه اصل بر وفاق و وحدت ملی است.

وزیر نفت دولت چهاردهم همچنین پس از کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی درباره چالش‌ها و راهکارهای توسعه صنعت نفت با رئیس‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخستین روز کاری وزیر نفت دولت چهاردهم: محسن پاک‌نژاد صبح روز پنجشنبه (یکم شهریور) در بدو ورود به وزارت نفت در نخستین روز کاری خود با حضور در مقبرة‌الشهدای ساختمان مرکزی وزارت نفت به سه شهید گمنام والامقام ادای احترام کرد. وی پس از گفت‌وگو با جواد اوجی، وزیر پیشین نفت، در نخستین نشست شورای معاونان وزارت نفت حاضر شد و مدیران و معاونان در این نشست گزارشی از نحوه عملکرد خود در سال‌های اخیر ارائه کردند.

وزیر نفت در نخستین روز کاری با تأکید براینکه راهکارهای قیمتی برای رفع ناترازی بنزین هرگز مدنظر نیست، گفت: راهکارهای غیرقیمتی که به بخشی فراتر از وزارت نفت یعنی در همکاری با دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بازمی‌گردد، در دستور کار خواهد بود تا بدون افزایش قیمت بنزین امکان ایجاد تعادل در تراز تولید و مصرف فراهم شود. وی همچنین به بهره‌گیری از الگوهایی برای جذب سرمایه خارج از وزارت نفت اشاره و بیان کرد: الگوهایی را برای استفاده از سرمایه‌های خارج از وزارت نفت و نه لزوماً سرمایه‌های خارجی، در نظر داریم. یکی از این نمونه‌ها استفاده از منابع مالی شرکت‌ها و صنایع عمده مصرف‌کننده گاز مانند پتروشیمی‌هاست که این شرکت‌ها را در توسعه بالادست صنعت نفت برای تأمین خوراک دخیل کنیم.

نخستین انتصاب وزارت نفت دولت چهاردهم: وزیر نفت در نخستین حکم انتصابش، کسری نوری را با توجه به شایستگی، تجارب و حسن سابقه به‌عنوان «مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی» منصوب کرد.

رتبه برتر جشنواره شهید رجایی برای وزارت نفت: وزارت نفت در نوزدهمین جشنواره شهید رجایی برپایه نتایج حاصله اعلامی ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، موفق به کسب رتبه برتر ملی در میان کل ۲۵ وزارتخانه و نهاد و سازمان دولتی شد. بر این اساس، میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، طی پیامی ضمن تبریک این موفقیت ارزشمند به خانواده بزرگ و پرتلاش و شریف صنعت نفت گفت: بی‌شک کسب جایگاه برتر ملی در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مرهون تلاش شبانه‌روزی کارکنان و مدیران پرتوان صنعت است که به بهترین شکل ممکن از سوی مسئولان و متولیان حوزه ارزیابی عملکرد در صنعت نفت در فرایند ارزیابی عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور به منصه ظهور رسیده است.

دیگر اخبار: سطوح مدیریتی گروه‌های شغلی صنعت نفت، تعیین اعضای نهایی خبرگان روان‌شناختی صنعت نفت، افزایش ۱۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در اروندان، افزایش ۵۸درصدی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در تیر ۱۴۰۳، اتصال فاز ۱۴ پارس جنوبی به خط سراسری انتقال گاز، تدوین و ابلاغ فرایند همکاری‌های بین‌المللی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، انتصاب مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران و آغاز عملیات حفاری هم‌زمان ۳ حلقه چاه درون‌میدانی پارس جنوبی از دیگر اخبار صنعت نفت در این هفته بوده‌اند.

کد خبر 645726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =