۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
  • کد خبر: 645074
گزیده‌های نفتی هفته

برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران و افت قیمت طلای سیاه، مهم‌ترین خبرهای صنعت نفت در این هفته بودند.

برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران: این همایش به‌عنوان مهم‌ترین رویداد خبری صنعت نفت در هفته جاری به‌مدت دو روز با حضور جمعی از مدیران ارشد و فعالان صنعت پتروشیمی و معاونان وزیر نفت در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در سخنانی تأمین خوراک پایدار را از اولویت‌های نخست وزارت نفت اعلام کرد و گفت: تولید محصولات پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰ میلیون تن برآورد می‌شود.

او همچنین از ارائه بسته‌های متنوع سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی خبر داد.

علی آقامحمدی، رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری هم که در آیین گشایش این همایش حضور داشت، با تأکید بر اینکه بخش خصوصی قابلیت تحقق نرخ رشد ۸درصدی برای کشور را دارد، گفت: این بخش باید محوریت توسعه باشد و زمینه‌های فعالیت خود را برای توسعه مشخص کند.

هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت نیز صنعت پتروشیمی را یکی از زمینه‌های تحقق رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه دانست و اعلام کرد: موفقیت در صنعت پتروشیمی نیازمند سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره ارزش است.

برگزاری نشست‌های تخصصی و رونمایی از تمبر خودکفایی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی از دیگر برنامه‌های این همایش دوروزه بودند.

افت قیمت طلای سیاه: قیمت نفت در پی ترس از رکود اقتصادی آمریکا که تنش‌های خاورمیانه را خنثی کرده است، به زیر ۸۰ دلار و پایین‌ترین حد در هشت ماه گذشته رسید.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۱۲ و ۳۵ دقیقه بامداد روز دوشنبه به وقت گرینویچ با ۴ سنت یا ۰.۱درصد افت به ۷۶ دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا هم با ۱۳ سنت یا ۰.۲درصد افت، ۷۳ دلار و ۳۹ سنت به ازای هر بشکه دادوستد شد.

دیگر خبرها: پیام تبریک وزیر نفت به‌مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، مهار نشت نفت خط لوله صادراتی ایران، برگزاری سومین نشست ارکان داخلی زیست‌بوم پژوهش، فناوری و نوآوری صنعت نفت، بهره‌برداری از خط لوله جایگزین بخش خشکی انتقال نفت میدان ابوذر به جزیره خارک و تولید ۴۴درصد بنزین و همه نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه شازند با استاندارد یورو ۵ دیگر خبرهای صنعت نفت در هفته جاری بودند.

پیشنهاد هفته: رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا «پروژه هوشمندسازی مصرف گاز» به‌عنوان طرح کلان و راهبردی وزارت نفت و صنعت گاز را که سبب پایان‌دادن به گازدزدی و یافتن گازهای گمشده می‌شود تشریح کرده است؛ می‌توانید جزئیات آن را اینجا بخوانید. 

کد خبر 645074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =