۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
  • کد خبر: 645344
گزیده‌های نفتی هفته

خبرهای مربوط به معرفی وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم، بهره‌برداری از ۲ خط انتقال گاز و تصویب طرح افزایش تولید نفت خام در کشور را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

معرفی وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، یکشنبه این هفته در نشست علنی مجلس شورای اسلامی اعضای کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم را به مجلس معرفی کرد.

بر این اساس، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری، «محسن پاک‌نژاد» را به‌عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت نفت به‌منظور کسب رأی اعتماد از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم در گفت‌وگویی درباره اولویت‌های خود برای سکانداری وزارت نفت دولت چهاردهم، بیان کرد: پیگیری موضوع ناترازی حامل‌های انرژی یکی از اولویت‌های مدنظر است و برنامه‌هایی نیز برای آن تهیه کردیم که در فرصت مناسب عملیات‌ اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود تا دغدغه مردم در این حوزه رفع شود.

متن کامل برنامه پاک‌نژاد برای تصدی‌گری این وزارتخانه نیز در یازده فصل منتشر شد.

تعدادی از مدیران پیشکسوت صنعت نفت نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران شانا، نفتی‌بودن و آشنایی کامل با بدنه صنعت نفت و جوان‌بودن را از حُسن‌های «پاک‌نژاد» دانستند و او را فردی شایسته برای تأمین منافع مالی کشور در صنعت نفت معرفی کردند.

بهره‌برداری ۲ خط انتقال گاز: خطوط انتقال گاز «اردبیل - گرمی» و «دوراهی دشتک - نهبندان» این هفته به بهره‌برداری رسیدند.

بر این اساس، پایداری گاز در دورترین نقاط مرزی ایران با اجرای خط لوله گاز «اردبیل - گرمی» با سرمایه‌گذاری ۱۴۱۰۰ میلیارد ریال تضمین شد.

خط انتقال گاز دوراهی دشتک - نهبندان نیز با هدف تقویت شبکه گاز شمال و شمال شرق کشور با اعتبار ۷۲ هزار میلیارد ریال و به طول ۱۷۶ کیلومتر اجرا شد و با تکمیل رینگ شرقی شبکه گاز، به بهره‌برداری رسید.

تصویب طرح افزایش تولید نفت خام کشور: درخواست وزارت نفت درباره طرح ضربتی افزایش تولید نفت‌ خام به مقدار روزانه ۲۵۰ هزار بشکه در ۳۴ میدان نفتی کشور به همت شرکت ملی نفت ایران در نشست شورای اقتصاد مصوب، و مقرر شد سازوکار اجرایی این مصوبه در تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران تعیین شود.

دیگر اخبار: توسعه و برداشت نفت از میدان  سولابدر پس از ۴۲ سال، افزایش تولید نفت در میدان آزادگان جنوبی، استقرار ۲۰ جایگاه سیار عرضه سوخت در پایانه‌های مرزی به‌منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، پیشرفت ۸۶درصدی طرح بنزین‌سازی پالایشگاه تهران، امضای ۱۸ هزار میلیارد تومان قرارداد هلدینگ خلیج‌فارس با سازندگان و دانش‌بنیان‌های داخلی و تولید روزانه یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین یورو ۵ در قطب پالایشی فارس از دیگر خبرهای صنعت نفت در این هفته بودند.

کد خبر 645344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =