۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
  • کد خبر: 646390
گزیده‌های نفتی هفته

دیدار وزیر نفت با دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف، تبریک دبیرکل اوپک به وزیر نفت، برگزاری آیین تکریم و معارفه وزیر نفت با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست از مهم‌ترین خبرهای صنعت نفت در هفته جاری بودند.

دیدار وزیر نفت با دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف: محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت این هفته با محمد حامل، دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف که برای بررسی و هماهنگی درباره برگزاری بیست‌وششمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در آبان به تهران آمده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر نفت در دیدار با دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف با اشاره به اوضاع ژئوپلیتیک جهان و شرایط خاص بازارهای گاز به‌ویژه در بحران‌های جهانی انرژی گفت: ایران با توجه به جایگاه ژئوپلیتیکش می‌تواند گذرگاه و چهارراهی مناسب برای تبادلات و ترانزیت انرژی در منطقه باشد و نقش قطب را بازی کند.

تبریک دبیرکل اوپک به پاک‌نژاد: هیثم الغیص، دبیرکل اوپک با تبریک به محسن پاک‌نژاد برای انتخاب‌شدن به‌عنوان وزیر نفت، بر ادامه همکاری‌ها بین ایران و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در مسیر تثبیت بازارهای جهانی نفت خام تأکید کرد.

برگزاری آیین معارفه «پاک‌نژاد» با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری: آیین معارفه وزیر نفت دولت چهاردهم و تکریم وزیر پیشین نفت نیز این هفته با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد. عارف در این آیین از وزیر نفت خواست با همکاری بخش‌های علمی داخلی، موضوع مقابله با حمله‌های سایبری به صنعت نفت را در دستور کار قرار دهد.

معاون اول رئیس‌جمهوری در این دیدار با اشاره به اینکه رشد صادرات نفتی در برنامه هفتم توسعه سالانه ۱۲درصد و رشد سالانه بخش نفت در اقتصاد ۹درصد دیده شده است، گفت: ناترازی گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی مسئله مهم کشور است.

وزیر نفت هم در این آیین با بیان اینکه آنچه صنعت نفت را پایدار نگه خواهد داشت، نه ذخایر نفت و گاز، بلکه نیروی انسانی متخصص است، اعلام کرد: از نیروی انسانی باید متناسب با ظرفیت آن در جایگاه واقعی خود بهره جست، ازاین‌رو در انتصاب‌های اخیر، افراد شایسته فارغ از نگاه سیاسی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته‌اند.

بررسی و تصویب طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت: طرح توسعه و بهره‌برداری میدان‌های نفتی سومار، سامان و دلاوران و توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان در نخستین نشست شورای اقتصاد در دولت چهاردهم با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور بررسی و تصویب شد.

برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با حضور ۲۸۸ شرکت خارجی و ۵۲۵ شرکت داخلی روز یکشنبه هفته جاری با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفیران، معاونان وزیر نفت و فعالان صنعت پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این آیین با بیان این که ۹۵درصد توسعه صنعت پتروشیمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده است، گفت: وابستگی ۱۱۶ ساله در حوزه کاتالیست‌ها پشت‌ سر گذاشته شده و این صنعت در نقطه نزدیک به قله است.

وی همچنین در آیین امضای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری در این نمایشگاه با اشاره به بیش از ۱۰۰ طرح پتروشیمی در حال اجرا در کشور، تأکید کرد: بزرگ‌ترین بازار علمی و پژوهشی به صنعت پتروشیمی تعلق دارد و دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های داخلی می‌توانند از مزیت اشتغال‌زایی و درآمدزایی آن نیز استفاده کنند.

نخستین سفر کاری مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت در هفته‌ای که گذشت در نخستین سفر کاری خود به منطقه ویژه پارس ضمن بازدید از سکوی فاز یک میدان گازی پارس‌ جنوبی در مرز مشترک ایران‌ و قطر و دیدار و گفت‌وگو با کارکنان این منطقه عملیاتی، گفت: طرح‌های فشارافزایی در میدان گازی پارس جنوبی و تأمین سوخت زمستانی را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین در نشست فنی ‌و تخصصی ارزیابی طرح‌های توسعه‌ای و عملیاتی شرکت نفت‌ و گاز پارس با مدیران و مجریان این شرکت در عسلویه، بر توسعه و تکمیل طرح‌های در حال اجرا و پیشبرد طرح‌های گازی تأکید کرد.

بازدید معاون وزیر نفت از مناطق نفتی بندرعباس: محمدصادق عظیمی‌فر در نخستین سفر کاری خود به هرمزگان ضمن بازدید از پالایشگاه بندرعباس و دیگر تأسیسات تولید، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده در این استان، طی نشستی در پالایشگاه بندرعباس اعلام کرد: امروز صنعت پالایش کشور درگیر چالش‌ها و مسائل مهمی از جمله ناترازی تولید و مصرف، تکمیل نشدن زنجیره ارزش و حکمرانی صنعت پالایش است.

وی همچنین گفت: با اتصال هرچه سریع‌تر خط لوله گوره - جاسک به پالایشگاه بندرعباس برای تأمین خوراک پایدار، امکان تولید حداکثری بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی در این مجتمع پالایشی فراهم خواهد شد.

دیگر اخبار: تأکید مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بر همکاری میان‌بخشی برای عبور موفقیت‌آمیز از زمستان، همچنین تأکید بر ترویج نگاه امیدوارانه به آینده و توجه به نیروی انسانی، تأکید مدیرعامل شرکت ملی نفت بر ضرورت تسریع و افزایش برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی، تأکید بر حفظ منافع سهامداران و بازنگری در سازوکارهای اقتصادی به‌عنوان رویکرد اصلی صنعت پالایش از سوی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام توزیع میانگین روزانه ۱۳۴ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات شهریور از سوی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، انتصاب رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، انتصاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت و دو عضو هیئت امنای صندوق بازنشستگی از دیگر خبرهای مهم صنعت نفت در هفته جاری بودند.

کد خبر 646390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =