توقف بیش از ۱۲درصدی تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک

نهاد تنظیم‌گر انرژی فراساحلی آمریکا اعلام کرد که بیش از ۱۲درصد تولید نفت خام و ۱۶درصد از گاز طبیعی در تأسیسات خلیج مکزیک هنوز به‌ دلیل آثار مخرب توفان فرانسین متوقف است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره ایمنی و اجرای محیط‌زیست ایالات‌متحده (BSEE) روز دوشنبه (۲۶ شهریور) اعلام کرد بیش از ۱۲درصد تولید نفت خام و ۱۶درصد از گاز طبیعی در خلیج مکزیک، پس از توفان «فرانسین» متوقف است.

وزش توفان «فرانسین» که در رده‌بندی قدرت تخریب جزو توفان‌های درجه ۲ به‌ شمار می‌آید، بخش عمده‌ای از مناطق اصلی تولید نفت و گاز طبیعی فراساحلی آمریکا در خلیج مکزیک را تحت‌تأثیر قرار داد و ایالت لوئیزیانا را درنوردید.

این توفان باعث افتادن درختان، آبگرفتگی مناطق ساحلی و قطع برق در چهار ایالت جنوبی آمریکا شد.

براساس برآورد اداره ایمنی و اجرای محیط‌زیست، وزش توفان «فرانسین» مانع از تولید فراساحلی درمجموع ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه نفت خام و ۴ میلیارد و ۶۳۵ میلیون فوت‌مکعب گاز طبیعی شد.

تولیدکنندگان نفت و گاز از یک هفته پیش، هم‌زمان با عبور «فرانسین» از خلیج مکزیک، توقف تولید در بخش فراساحل را آغاز کردند.

این اداره با استناد به گزارش‌های تولیدکنندگان اعلام کرد ۲۴ سکوی نفت و گاز که حدود ۶.۵درصد از کل خلیج مکزیک را شامل می‌شود، روز دوشنبه تخلیه شدند که در مقایسه با ۱۷۱ سکوی تخلیه‌شده در اوج هفته گذشته کمتر است.

اکسون‌موبیل روز دوشنبه اعلام کرد که در حال کار برای ازسرگیری ایمن عملیات در سکوی فراساحلی «هوور» در خلیج مکزیک است.

در همین حال، شورون هم کل کارکنانش را در تأسیسات تولید نفت واقع در خلیج مکزیک مستقر کرد و تولید را از سر گرفت.

براساس داده‌های فدرال، تأسیسات نفتی آمریکا در خلیج مکزیک حدود ۱۵درصد از کل تولید نفت و ۲درصد از تولید گاز طبیعی داخلی ایالات‌متحده را شامل می‌شود.

کد خبر 646457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =