۷۰ میلیارد لیتر نفت و فرآورده نفتی در نیمه نخست ۱۴۰۳ از طریق خطوط لوله منتقل شد

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به اینکه طی ۶ ماه نخست امسال ۷۰ میلیارد لیتر مواد نفتی به سراسر کشور ارسال شده است، بر آمادگی کامل صنعت انتقال نفت در انتقال سوخت زمستانی تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، علی احمدی‌پور در این باره گفت: صنعت انتقال نفت بی‌وقفه در حال انجام وظایف خود و انتقال فرآورده‌های نفتی و نفت خام به‌صورت ایمن و پایدار از طریق شبکه خطوط لوله در سراسر کشور است.

وی با اشاره به میزان انتقال در نیمه نخست امسال تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، از بستر شبکه خطوط لوله، ۳۷ میلیارد لیتر نفت‌ خام و ۳۳ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی به مبادی مصرف انتقال داده شده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران درباره سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها بیان کرد: در این مدت همچنین حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های متصل به شبکه خطوط لوله ارسال شده است.

احمدی‌پور اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و اهمیت تأمین سوخت زمستانی صنعت انتقال نفت با تلاش شبانه‌روزی همکاران خدوم و متخصص در مناطق عملیاتی دوازده‌گانه این شرکت و نظارت‌های مستمر در تلاشند مانند همیشه این فرایند مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری و اجرای پروژه‌های جدید به‌منظور توسعه خطوط لوله علاوه بر اینکه به بهینه‌سازی مصرف سوخت منجر خواهد شد، ایمنی و کاهش قاچاق سوخت را نیز به‌دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: به همین منظور پروژه انتقال خط لوله ۲۶ اینچ جدید بندرعباس - سیرجان - رفسنجان نیز در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است که با ظرفیت انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه، نقش مهمی در چرخه انتقال ایفا خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، این خط لوله فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج‌فارس را از بندرعباس به سیرجان منتقل خواهد کرد.

کد خبر 647689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =