۲۱۲ مخزن‌دار نو به ناوگان ریلی انتقال فرآورده‌های نفتی افزوده شد

افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی فرآورده با توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفت. 

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در نشستی که روز چهارشنبه (دوم آبان) با حضور محمدصادق عظیمی‌فر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی برگزار شد، راهکارهای افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی به‌منظور تسریع در عملیات سوخت‌رسانی، حفظ پایداری شبکه تأمین و توزیع و نیز کاهش آلودگی محیطی و بروز حوادث جاده‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد به‌منظور توسعه ظرفیت خطوط ریلی انتقال فرآورده، راهکارها و روش‌های سرمایه‌گذاری در امر توسعه ناوگان مخزن‌دار ریلی از سوی دو طرف بررسی، احصا و مورد توافق قرار گیرد؛ همچنین مقرر شد در قالب قراردادهای مشارکت، نسبت به توسعه ناوگان مخزن‌دار ریلی اقدام شود.

مطابق گزارش ارائه‌شده، در این نشست در مهر امسال ۲۱۲ دستگاه مخزن‌دار ریلی نو برای افزایش ظرفیت حمل فرآورده‌های نفتی به ناوگان حمل‌ونقل ریلی فرآورده افزوده شده است. 

رفع گلوگاه‌های عملیاتی تخلیه و بارگیری ریلی فرآورده‌های نفتی،  برنامه‌ای شدن و کاهش زمان انتظار ناوگان مخزن‌دار حمل فرآورده‌های نفتی از چالش‌های این حوزه است که در این نشست مورد بحث و تصمیم قرار گرفت.

کد خبر 647878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =