اولویت نخست مجلس در بخش انرژی، رفع ناترازی‌هاست

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت نخست در مجلس به‌ویژه در بخش انرژی، رفع دغدغه‌های مربوط به ناترازی است.

به گزارش خبرنگار شانا، موسی احمدی شامگاه چهارشنبه (دوم آبان) در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با مدیران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه حضور امروز اعضای این کمیسیون در پایتخت انرژی کشور بسیار مسرت‌بخش است، اظهار کرد: حضور امروز من در این منطقه از دو حیث منطقه‌ای و ملی اهمیت دارد. 

وی افزود: از حیث منطقه‌ای برخود واجب می‌دانم که از اعضای کمیسیون انرژی مجلس برای حضور در این نشست قدردانی کنم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اولویت نخست در مجلس به ویژه در بخش انرژی رفع دغدغه‌های مربوط به ناترازی است. از این رو اولویت در کمیسیون به این موضوع اختصاص دادیم و این سفر انجام شد.

احمدی بیان کرد: پتروشیمی‌ها اکنون دغدغه قطع گاز یا مسدودشدن حساب خود را دارند که باید رفع شود. پتروشیمی‌هایی که امروز به سوددهی رسیده‌اند نباید دوباره با چالش روبه‌رو شوند.

وی ادامه داد: هدف ما از سفر به این منطقه اقتصادی، یکی خداقوت به تلاشگرانی است که در این سنگر جهاد به تولید می‌پردازند و دیگری رفع دغدغه‌ها و شنیدن صدا آنهاست.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید موضوع سقف حقوق کارکنان نفت و مشکلات مربوط به آن حل شود، گفت: همه اعضای کمیسیون انرژی مجلس بر رفع این مشکل اتفاق نظر دارند، نمایندگان وزارت نفت نیز دفاع خوبی از این موضوع در کمیسیون داشتند و البته این مشکل مرتفع شد.

احمدی با بیان اینکه وزیر نفت نگاه مثبت و ویژه‌ای به بحث مسئولیت‌های اجتماعی دارد، اعلام کرد: اتفاق‌های خوبی در صنعت نفت افتاده و مدیران حاضر در این منطقه از توانمندی بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه بُعد دوم سفر به عسلویه بازدید میدانی از سکوهای نفتی است، تصریح کرد: گزارش‌های خوبی درباره گذر از فصل سرد زمستان با کمترین چالش ارائه شد، امروز آمدیم از نزدیک این گزارش‌ها را مشاهده و بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: این کمیسیون همه توان خود را برای همکاری و همفکری با دولت برای رفع ناترازی انرژی گذاشته است. همه به نوعی آستین‌ها را بالا زده‌اند تا زمستانی بدون دغدغه داشته باشیم.

در ادامه این نشست رمضانعلی سنگدوینی، نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نبض انرژی و اقتصاد کشور در منطقه عسلویه می‌تپد، تأکید کرد: این منطقه افراد نخبه‌ای در تأمین انرژی کشور دارد که سخت‌کوش‌ترین نیروها هستند. ۷۰ درصد گاز کشور از این منطقه تأمین می‌شود و ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در این منطقه هستند.

وی افزود: موضوع فشارافزایی میدان‌های نفتی امروز ناموس کشور است. اگر این مهم انجام نشود تأمین انرژی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

سنگدوینی با بیان اینکه ما وظیفه داریم دغدغه حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان نفت را برطرف کنیم، تصریح کرد: همه اعضای کمیسیون انرژی مجلس موظف هستیم از مجموعه وزارت نفت حمایت کنیم. 

منصور شکرالهی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در این نشست اظهار کرد: نقش عسلویه در اقتصاد کشور انکارناپذیر است از این رو باید مسئولیت‌های اجتماعی مردم منطقه نیز جدی گرفته شود. 

مالک شریعتی نیاسر، عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس نیز در این نشست پرسش‌هایی از جمله تازه‌ترین وضعیت توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، سرانجام پایان یافتن سوختن مشعل‌ها در این منطقه، حجم سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میدان‌های نفتی و گازی و نتیجه نصب میترها مطرح کرد که حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد مسئولان مرتبط با این پرسش‌ها حتما پاسخ وی را خواهند داد.

غلامرضا دهقان ناصرآبادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز گفت: از زمانی که مجلس دوازدهم شکل گرفت دغدغه ما رفع مشکل سقف حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت بود که این موضوع مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به نوعی پایان یافته است.

محمد بهرامی، عضو دیگر این کمیسیون نیز در این نشست گفت: حق مردم عسلویه باید ادا شود، آنها زندگی سالمی در این منطقه ندارند حداقل باید زیرساخت‌ها را توسعه داد.

کد خبر 647881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =