حجم انتقال گاز از پارس جنوبی افزایش می‌یابد

سرپرست مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجتمع با استفاده از توان داخلی و استفاده ۱۰۰ درصدی از کالاهای ایرانی، با آمادگی کامل و شرایط بسیار مطلوب عملیاتی هستند و حجم انتقال گاز از پارس جنوبی امسال نسبت به سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، غلامعباس حسینی شامگاه چهارشنبه (دوم آبان) در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با مدیران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی که در منطقه ویژه اقتصادی پارس برگزار شد، بیان کرد: با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی متخصصان و کارکنان پارس جنوبی در سال ۱۴۰۲، ۱۹۶ هزار میلیون استاندارد مترمکعب گاز شیرین به خط سراسری تزریق شد که این رقم امسال افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین پارسال روزانه ۵۸۰ میلیون مترمکعب گاز به خط سراسری تزریق شده که امسال نیز با انجام اقدام‌های نوآورانه و تکیه بر توان داخل رکوردی تازه ثبت خواهیم کرد.

سرپرست مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولید میعانات گازی در این مجموعه تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه در پالایشگاه‌های پارس جنوبی روزانه ۷۴۰ هزار بشکه میعانات گازی، ۱۵ هزار تن اتان، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن پروپان، ۹ هزار تن بوتان و ۲ هزار و ۲۰۰ تن گوگرد تولید می‌شود.

حسینی به تعمیرات اساسی امسال اشاره کرد و گفت: عملیات تعمیرات اساسی با اتکا به نیروی توانمند داخلی، استفاده ۱۰۰ درصدی از کالای ایرانی در همه پالایشگاه‌های پارس جنوبی به جز پالایشگاه پنجم پارس جنوبی پایان یافته که تعمیرات اساسی در این پالایشگاه نیز تا ششم آبان به‌صورت کامل پایان می‌یابد.

وی اظهار کرد: همسو با آمادگی تیم‌های عملیاتی و پشتیبانی در پالایشگاه‌های مجتمع، تمرینات و رزمایش‌های خوبی برگزار شده است و تیم‌های عملیاتی از آمادگی خوبی در شرایط اضطراری برخوردار هستند. 

کد خبر 647885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =