ساخت کارخانه NGL 3100 با شتاب بیشتری پیگیری شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جریان بازدید از مراحل احداث کارخانه گاز و گازمایع 3100 در استان ایلام بر شتاب بخشی در روند اجرای این پروژه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، رکن الدین جوادی صبح امروز (13 خردادماه) در این بازدید در جریان آخرین فعالیتهای در دست اقدام برای احداث کارخانه گاز و گاز مایع 3100 قرار گرفت.

طی ماه های اخیر نیز با هدف شتاب بخشی در روند تامین مالی اجرای این طرح، نشست هماهنگی و پیگیری با حضور مدیران و کارشناسان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، صندوقهای بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و مدیریت های امور حقوقی و برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران برگزار و در این نشست راهکارهای شتاب بخشی و آسان سازی تأمین منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی و مشارکت سایر سرمایه گذاران به ویژه شرکتهای پتروشیمی بررسی شد.

قرارداد مهندسی، تامین کالا، منابع مالی، ساخت کارخانه گاز و گاز مایع چشمه خوش/ دهلران با اعتباری بالغ بر ١,٥ میلیارد دلار و مدت اجرای ٣٠ ماه میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت بسته شده است.

خوراک این کارخانه از گازهای همراه میدانهای نفتی غرب کشور (چشمه خوش دهلران، آذر، چنگوله، پایدار و پایدار غرب ...) تأمین و محصولات تولیدی شامل، مایعات گازی به میزان 46 هزار بشکه در روز برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی دهلران، امیرکبیر و مارون ارسال می شود.

بر پایه این گزارش، بخشی از اعتبارهای این طرح به ارزش ٦۴۵ میلیون دلار با استفاده از منابع ارزی صندوق توسعه ملی و باقیمانده آن با استفاده از تسهیلات سرمایه گذاران، مشتریان، اعتبارهای بانکی و صندوقهای بازنشستگی صنعت نفت تامین می شود.

این گزارش حاکی پیشرفت طرح  احداث کارخانه گاز و گاز مایع 3100 پنج درصد اعلام شده است.

در این پروژه علاوه ‌بر ساخت کارخانه جمع‌آوری گازهای همراه، ساخت یک نیروگاه گازی با قدرت تولید ١۵٠ مگاوات برق در ساعت نیز برنامه‌ ریزی شده است که علاوه‌ بر تامین برق مورد نیاز مجتمع، قسمت عمده‌ای از برق مصرفی واحدهای همجوار را نیز تامین می‌کند.

 

کد خبر 218540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =