اعزام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به چین

شماری از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در پی ایجاد ارتباطات علمی میان دانشگاه صنعت نفت با دانشگاه بیجینگ چین، برای شرکت در مدرسه بین‌المللی تابستانه دانشگاه پکن اعزام شدند.

به گزارش شانا به‌نقل از دانشگاه صنعت نفت، شماری از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در پی ایجاد ارتباطات علمی  بین دانشگاه صنعت نفت با دانشگاه پکینگ چین، برای شرکت در مدرسه بین‌المللی تابستانه دانشگاه بیجینگ اعزام شدند.

این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های چین به شمار می‌آید و پیگیری‌های لازم برای همکاری‌های متقابل با دانشگاه صنعت نفت در حال انجام است. مدرسه بین‌المللی تابستانه شامل کلاس‌های علمی، بازدید از مراکز فناوری، نوآوری و پژوهشی، همچنین فعالیت‌های اجتماعی و گشت‌وگذار در مکان‌های مهم فرهنگی و تاریخی است.

دانشگاه بیجینگ چین همچنین مهم‌ترین مرکز تحقیقات و نخستین دانشگاه مدرن در چین است. دانشگاه بیجینگ در سال ۱۸۹۸ با نام دانشگاه سلطنتی پکینگ (Imperial University of Peking) تأسیس شد و در سال ۱۹۱۲ نام آن به دانشگاه ملی بیجینگ و سپس در سال ۱۹۵۲ به دانشگاه بیجینگ تغییر یافت.

این مجموعه آموزشی هم‌اکنون ۳۰ کالج، ۱۲ دپارتمان و ۲۱۶ مرکز تحقیقاتی داشته و در گروه علمی موسوم به لیگ C۹ قرار دارد. کتابخانه این دانشگاه با ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی در آسیاست. این کتابخانه از دو بخش غربی و شرقی تشکیل شده است که درمجموع مساحتی معادل ۵۳ هزار متر مربع دارند. دانشگاه پکینگ در سال ۲۰۱۲ در رده‌بندی QS World University Rankings در رده ۴۴ دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

کد خبر 644221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =