حضور فعال دانشگاه صنعت نفت در نمایشگاه بین‌المللی سوریه

نمایشگاه توانمندی‌های علمی دانشگاه‌های ایران با مشارکت ۱۲ دانشگاه بزرگ و مهم ایران در دانشکده حقوق دانشگاه دمشق سوریه برپا شد.

به گزارش شانا به‌نقل از دانشگاه صنعت نفت، این نمایشگاه با حضور حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه، بسام بشیر ابراهیم، وزیر علوم کشور سوریه، و تعدادی از مقام‌های سوری در دانشگاه دمشق گشایش یافت.

غرفه دانشگاه صنعت نفت نیز با ارائه توانمندی‌های خود در حوزه‌های علمی و پژوهشی و استفاده از ابزار سمعی و بصری به زبان‌های مختلف، دانشگاه و ظرفیت‌های جذب دانشجو در این دانشگاه را معرفی کرد. مقام‌های عالی سوری پس از بازدید از غرفه دانشگاه صنعت نفت، ضمن استقبال از حضور آن در نمایشگاه مذکور، خواستار برقراری همکاری علمی و پژوهشی شدند.

وزیر علوم سوریه بر اهمیت بهره‌گیری از تجربه و ابعاد کاربردی دانشگاه‌های حاضر در این نمایشگاه تأکید کرد و گفت: برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند فرصتی برای دانشجویان سوریه‌ای باشد تا از خدمات ارائه‌شده از سوی این دانشگاه‌ها، سیستم آموزشی، برنامه‌های درسی، شهریه‌ها و چگونگی ثبت‌نام آن‌ها اطلاع یابند.

دکتر مهدی فیروزکوهی، رایزن علمی سفارت ایران در دمشق تصریح کرد: این نمایشگاه براساس بررسی نیازهای بازار آموزش در سوریه و با توجه به مرحله بهبودی که سوریه شاهد آن است، برگزار شده است.

دانشگاه صنعت نفت براساس سند راهبردی، با فعال‌سازی دیپلماسی بین‌المللی، زمینه همکاری‌های علمی-آموزشی با کشورهای همسایه و سایر کشورهای دنیا را در برنامه میان‌مدت خود در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 644497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =