«پاک‌نژاد» از هر لحاظ تأیید شده است/ با وزارت نفت سیاسی رفتار نشود

نماینده سروستان، خرامه و کوار در مجلس با تأکید بر اینکه با وزارت نفت سیاسی رفتار نشود، گفت: پاک‌نژاد فردی عملیاتی و اجرایی است و از هر لحاظ برای سکانداری وزارت نفت تأیید شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا توکل شوریجه در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد) مجلس در موافقت با برنامه‌های «محسن پاک‌نژاد» به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم تأکید کرد: نبض ضربان اقتصاد ایران وابسته به صنعت نفت است.

وی با تأکید بر توجه وزیر نفت دولت چهاردهم بر دفاع از حق و حقوق مردم افزود: پاک‌نژاد، توجه ویژه به کارکنان در کنار مردم ایران به‌ویژه جوانان همسو با پیشبرد اهداف و وظایف محوله دارد.

نماینده سروستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به توان و دانش جوانان ایمان و اعتقاد داشته باشیم، ادامه داد: پیشکسوتان باید با عزت و حرمت، جوانان را مشاوره دهند تا سکاندار باشند.

توکل شوریجه با اشاره به اینکه پاک‌نژاد فردی پاک‌دست با سلامت نفس و با اخلاق است که لازمه یک مدیر ارشد اجرایی در صدر یک وزارتخانه است، گفت: وی رزمنده هشت سال دفاع مقدس است و این نکته مهمی است که رزمندگان از تعلقات دنیوی خود زده و در دفاع از کشور گام برداشته‌اند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند که یک مسیر فقط وجود دارد و آن تنها خدمت به ملت شریف ایران است. خط قرمزها باید به‌نحوی که در شأن و جایگاه نمایندگان و مجلس است، رعایت شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاک‌نژاد حدود ۳۰ سال از عمر مفید خدمتی خود را در همه سطوح بدنه صنعت نفت و شرکت‌های وابسته انجام وظیفه کرده است، بیان کرد: وی به‌طور کامل با همه مسائل و چالش‌ها آشناست و نخبه علمی، مؤمن، متعهد و متخصص است که باید قدر چنین نیروهایی را دانست و اگر اشکالی نیز در مسیر است باید تذکر دهیم.

توکل شوریجه با اشاره به اینکه تمرکز برنامه‌های رئیس‌جمهوری براساس برنامه هفتم توسعه به‌منظور توسعه، آبادانی و پیشرفت کشور است، افزود: وزیر پیشنهادی نفت مقید به برنامه هفتم توسعه است، زیرا وزارت نفت نبض و قلب تپنده وزارتخانه‌ها و ایران است.

وی بر برنامه‌ریزی پاک‌نژاد برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌منظور اجرای برنامه‌های مختلف ازجمله پتروپالایشگاه‌ها و جمع‌آوری گازهای مشعل به همت متخصصان داخلی و در صورت لزوم متخصصان کشورهای دوست و همسایه اشاره کرد و گفت: وزیر پیشنهادی نفت اعتقاد به توانمندی بخش خصوص در چارچوب خود برای توسعه کشور دارد.

نماینده خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پاک‌نژاد توجه ویژه به برنامه هفتم توسعه در زمینه اصلاح الگوی مصرف. با انجام اقدام‌هایی با مشارکت مردم و به‌منظور رفع ناترازی انرژی دارد.

توکل شوریجه با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی نفت توجه ویژه به مسئله تحریم‌های ظالمانه دارد، گفت: باید مقاومت کنیم و تحریم‌ها را با سیاست و درایت و تدبیر به‌منظور توسعه صنعت نفت با رشد اقتصادی و درنظرگرفتن پدافند غیرعامل در مراکز حساس تولیدی نفت دور بزنیم.

وی بر توزیع عادلانه یارانه انرژی به‌ویژه بنزین و اسقاط خودروهای سبک و سنگین فرسوده پرمصرف تأکید کرد و افزود: پاک‌نژاد توجه ویژه‌ای به مناطق نفتی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ویژگی‌های پاک‌نژاد گفت: او فردی عملیاتی و اجرایی است. پاک‌نژاد در عملیات مهار آتش‌سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید ۵۶ شبانه‌روز برای مهار فوران چاه ماند و نیروهای نفت را رها نکرد.

توکل شوریجه در پایان با تأکید بر اینکه امیدوارم با وزارت نفت سیاسی رفتار نشود، گفت: پاک‌نژاد از هر لحاظ  تأیید شده است و از همه نمایندگان می‌خواهم که رأی مثبت دهند تا سکان وزارت نفت را به دست بگیرد.

کد خبر 645650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =