حضور «پاک‌نژاد» در وزارت نفت زنجیره ارزش صنعت نفت را تقویت می‌کند

نماینده مسنی و رستم در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نفت با سوابق درخشان خود بی‌شک انرژی مورد نیاز کشور را به نحو مطلوب برنامه‌ریزی و تأمین می‌کند، گفت: با حضور ایشان شاهد تقویت زنجیره ارزش صنعت نفت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار شانا، امید نصیبی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد) در نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده موافق با بیان اینکه امروزه ۷۰درصد اقتصاد کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به نفت وابسته است، گفت: صنعت نفت که از آن به‌عنوان پیشران اقتصاد کشور یاد می‌شود باید به‌دست فردی با شناخت کامل از این صنعت مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت یکی از وزارتخانه‌های تخصصی است، افزود: اداره آن نیازمند دانش و تجربه متنوع در حوزه‌های مربوط به این وزارتخانه است و کسی می‌تواند سکاندار این وزارتخانه باشد که سال‌های طولانی مدیریت‌های میانی و ارشد وزارت نفت را تجربه کرده باشد و پیچیدگی فرایندی و ساختاری حوزه‌های مأموریتی این وزارتخانه به‌ویژه در شرایط تحریمی را بشناسد.

نماینده ممسنی و رستم ادامه داد: پاک‌نژاد با تخصص و شناخت محیطی و تجارب مدیریتی در صنعت نفت به‌خوبی می‌تواند ظرفیت تولید را ارتقا بخشد. ایشان هم در صف و هم در ستاد مجموعه وزارت نفت کار کرده است و توسعه ظرفیت‌های میدان‌های نفتی و گازی به‌ویژه میدان‌های مشترک با همسایه‌ها از دغدغه‌های محوری وی است.

نصیبی با بیان اینکه وزیر نفت پیشنهادی دولت چهاردهم با سوابق درخشان خود بی‌شک انرژی مورد نیاز کشور را به‌نحو مطلوب برنامه‌ریزی و تأمین می‌کند، گفت: با حضور ایشان شاهد تقویت زنجیره ارزش صنعت نفت خواهیم بود.

بازخوردها نشان‌دهنده رضایت و خشنودی کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت است

وی تصریح کرد: بازخوردها حاکی از رضایت و خشنودی کارکنان و بازنشستگان بخش‌های مختلف نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پس از معرفی محسن پاک‌نژاد به‌عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت چهاردهم است.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس با بیان اینکه در وضع کنونی کشور کسی می‌تواند صنعت نفت را راهبری و مدیریت کند که در این صنعت دارای تجربه و دانش لازم باشد، افزود: پاک‌نژاد متخصص، متعهد، مدیر و از بدنه صنعت نفت است و به‌درستی می‌تواند خسارت‌های گذشته را جبران کند و کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

نصیبی گفت: مبارزه با فساد از برنامه‌های پاک‌نژاد است و بدون هیچ طرفداری از هیچ جریان و جناحی اعلام کرده است که در مدیریت خود استقلال عمل دارد و ان‌شاءالله در دوران مدیریت ایشان شاهد تعامل موثر با مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

وی در ادامه خطاب به وزیر نفت پیشنهادی دولت چهاردهم تصریح کرد: شما قرار است در مجموعه‌ای وزیر شوید که دارای جوانان پرکار، متعهد و متخصص است و با رأی بالایی که مجلس شورای اسلامی به شما می‌دهد، شاهد یکی از بهترین کادرپروری‌ها از این مجموعه جوان خواهیم بود. می‌دانید که در این کشور پتروشیمی‌هایی هستند که ۱۵ سال روی زمین مانده‌اند و جوانان این مرز و بوم چشم‌انتظار اقدام عاجل مجموعه شما برای حل مشکل اشتغال خود هستند.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس گفت: صنعت نفت باید مسئولیت اجتماعی خود را در همه استان‌ها به‌ویژه شهرستان‌هایی که دارای منابع نفتی هستند بیش از پیش بهبود بخشد.

نصیبی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی را نباید از وزارت نفت جدا بدانیم، اعلام کرد: این صنعت در گذشته به وزارتخانه‌های مختلفی واگذار شده است، اما بدون نظارت، تخصص و مدیریت نمی‌توان این صنعت را ارتقا داد و مشکل‌های کشور را حل کرد.

وی افزود: مجلس انقلابی و متعهد با رأی بالا به یک مدیر جوان و توانمند و متخصص در حوزه نفت می‌تواند تحول اساسی در کشور ایجاد کند. شما که در بهترین دانشگاه‌های کشور درس خوانده‌اید، باید موضوع ساماندهی، مدیریت، نظارت و فروش نفت و تقویت دیپلماسی را در اولویت قرار دهید.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه شما فهم روشن و کارشناسی نسبت به ادبیات اقتصاد نفت، گاز و پتروشیمی دارید، به‌عنوان یک تحصیل‌کرده در بُعد مهندسی صنایع و منطق اقتصادی در قیمت‌گذاری خوراک سوخت و دیگر حوزه‌های اقتصادی طوری عمل کنید که مردم ایران طعم شیرین خدمت صادقانه شما را حس کنند.

کد خبر 645652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =