پذیرش ۱۲۶ هزار بیمار در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در نیمه نخست ۱۴۰۳

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲۶ هزار بیمار به مراکز درمانی این منطقه مراجعه و خدمات درمانی دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه پترسال حدود ۱۰درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، رضا بقائی توضیح داد: ۱۲۶ هزار بیمار مراجعه‌کننده به بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برای انجام مراحل درمانی خود به بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت، درمانگاه‌های عملیاتی و شهری، کلینیک‌های تخصصی، دندانپزشکی، مرکز مشاوره و سلامت روان و مرکز طب کار و سلامت مراجعه و حدود ۴۵۵ هزار خدمت درمانی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم مراجعات به بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت صنعت نفت گچساران بوده است، افزود: این مرکز درمانی به‌عنوان نخستین و تنها مرکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی زیر پوشش وزارت نفت در استان کهگیلویه و بویراحمد، مصمم است با تکیه بر دانش و توانمندی‌های همه پزشکان و کارکنان خود با استفاده از منابع علمی معتبر و به‌روز و بهترین امکانات و فناوری‌های نو و به‌منظور بهبود خدمات بهداشتی درمانی، همسو با سیاست‌های کلان صنعت نفت، زمینه ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش رضایتمندی بیماران و کارکنان را فراهم کند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران آمار پزشکان شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران را ۵۷ پزشک شامل ۲۶ متخصص، ۲۵ عمومی، ۴ دندانپزشک و ۲ داروساز اعلام و بیان کرد: حدود ۱۵ هزار نفر زیر پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران هستند و ۱۰۰درصد این جمعیت در قالب سیستم پزشک خانواده خدمات را دریافت می‌کنند.

بقائی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰ هزار خدمت به مراجعان این مرکز ارائه شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۴۴درصد افزایش داشته است. با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و افزایش فعالیت‌های بیمارستان نفت، در سال‌های اخیر اعزام بیماران نیز روند کاهشی داشته است.

وی درباره تازه‌ترین وضع بیمارستان در حال ساخت شهدای نفت، پیشرفت فیزیکی آن را بیش از ۹۸درصد اعلام کرد.

براساس این گزارش، موقعیت این مرکز درمانی به‌گونه‌ای است که با راه‌اندازی آن هم کارکنان صنعت نفت و هم مردم پیرامونی از آن منتفع می‌شوند. ساخت این مرکز درمانی در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی شامل کلینیک‌های تخصصی،‌ بخش‌های بستری،‌ اورژانس، آزمایشگاه و تصویربرداری، خدماتی و اداری در زمینی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع در حال تکمیل است.

کد خبر 646524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =