حفظ و حراست از محیط زیست از اولویت‌های مهم پالایشگاه تهران است

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت پالایش نفت تهران گفت: پالایشگاه تهران با بهره‌گیری از متخصصان داخلی و سیستم‌های کنترلی به‌روز حداقل بار آلودگی ممکن و مجاز را ایجاد کرده و با ارتقای کیفی محصولات تولیدی مطابق با استانداردهای روز دنیا اهتمام خود در حفظ و حراست از محیط زیست را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، رضا پیرمند با اشاره به استاندارد آی‌اس‌او و بیان اینکه پالایشگاه تهران با ترسیم معیارهای مدیریت سبز و اجرای رویکردهای علمی و عملی خود را به مدیریت سبز و پایداری سازمانی و محیطی ملزم می‌داند، تصریح کرد: جاری‌سازی مدل مدیریت سبز، استقرار نظام HSE-MS وزارت نفت و الگوبرداری از شرکت شل به‌عنوان فناوری برتر از جمله اقدام‌های مهم شرکت پالایش نفت تهران درباره استقرار نظام مدیریت محیط زیست است.

وی با تأکید بر حساسیت و اهمیت انتشار آلایندگی نزد مدیریت ارشد و واحد محیط زیست پالایشگاه تهران و سیاست‌های کلان این مجموعه راهبردی بیان کرد: موضوع بررسی انتشار تمام آلاینده‌ها به‌ویژه آلاینده‌های بخش هوا با جزئیات دقیق و کامل از سوی گروه‌های کارشناسی و فنی مجرب دانشگاهی و مهندسان مشاور گرید یک محیط زیست در سال‌های گذشته توسط پالایشگاه بررسی شده و تحت نظارت و کنترل دقیق بوده و حداکثر شعاع انتشار آلاینده‌ها بر حسب نوع آلاینده، میزان دقیق برآورد نشت آلاینده‌ها در هر نقطه و نقشه مدل پراکنش آلاینده‌ها در شعاع تأثیر گوناگون با دقت بسیار بالا مطالعه و تهیه‌ شده و به‌طور مرتب در حال روزآمدسازی است که این مطالعات دارای نتایج بسیار مطلوبی از رعایت الزام‌های محیط زیستی در پالایشگاه نفت تهران است.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به تولید ذرات در این شرکت گفت: با توجه به نوع سوخت گاز طبیعی پالایشگاه و کنترل‌های دقیق سوخت و احتراق، تولید ذرات معلق امکان‌پذیر نیست.

پیرمند با بیان اینکه پالایشگاه تهران در منطقه تأسیسات صنعتی ری قرار گرفته است و این منطقه متشکل از کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، صنایع نفتی و صنعتی، سنگبری و .. است، تصریح کرد: پالایشگاه تهران پرچم‌دار رعایت الزام‌های زیست‌محیطی است و در سه سال پیاپی به‌عنوان شرکت پاک در صنعت پالایش نفت کشور انتخاب شده و دارای کسب عنوان برتر توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به‌عنوان نماینده وزارت نفت است.

وی ادامه داد: پالایشگاه تهران با بهره‌گیری از متخصصان داخلی و سیستم‌های کنترلی به‌روز حداقل بار آلودگی ممکن و مجاز را ایجاد کرده و با طرح پروژه‌های زیست‌محیطی مختلف همسو با بهبود کیفیت محصولات، ارتقای کیفی محصولات تولیدی مطابق با استانداردهای روز دنیا و چشم‌انداز ارتقای ضریب پیچیدگی به عدد ۱۲.۷، اهتمام به حفظ و حراست از محیط زیست را در دستور کار قرار داده است.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به مواد سمی و آلاینده‌های خطرناک این شرکت یادآور شد: با توجه به زنجیره بسته فرایندهای پالایشی، انجام تعمیرات دوره‌ای و پیشگیرانه و تعمیرات اساسی منظم، امکان ورود فلزات سنگین به محیط وجود ندارد.

پیرمند همچنین تأکید کرد که تمام مخازن این شرکت دارای سیستم تزریق گاز ازت (گاز پوششی مخازن) بوده و از انتشار ترکیبات آلی فرار و گاز گلخانه‌ای به محیط جلوگیری شده است.

کد خبر 646582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =