اولویت‌های پالایشگاه نفت آبادان اعلام شد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: بنگاه‌داری اقتصادی، توسعه مبتنی‌ بر برنامه، توجه به سرمایه انسانی و ایفای مسئولیت اجتماعی، رئوس اولویت‌های پالایشگاه آبادان است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، محمدصادق عظیمی‌فر روز پنجشنبه (پنجم مهر) در حاشیه بازدید از پالایشگاه آبادان و زیرساخت‌های ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌های نفتی بندر صادراتی ماهشهر به نقش این پالایشگاه در جنگ تحمیلی و بالفعل‌کردن توانمندی متخصصان داخلی در دوران بازسازی و توسعه پس از دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روند مطلوب و پایدار تولید پالایشگاه آبادان نشان از عملکرد مطلوب کارکنان و مدیران این پالایشگاه است.

وی یادآور شد: استمرار این وضع مطلوب، لزوم اداره کردن پالایشگاه را به‌صورت بنگاه اقتصادی و با کاهش هزینه‌های تمام‌شده، همچنین افزایش بهره‌وری، بیش از پیش پررنگ می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی سپس به تبیین چهار محور اولویت‌دار برای پالایشگاه آبادان پرداخت و افزود: می‌توان رئوس اقدام‌ها را به‌صورت چهار روش دسته‌بندی کرد؛ محوریت اقدام نخست را می‌توان افزایش بهره‌وری از طریق شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های مازاد  در زنجیره فعالیت پالایشگاه قرار دارد. در این زمینه باید به مسائلی مانند کاهش اتلاف فرآورده و  اچ‌اس‌ئی  نیز اهتمام داشت.

عظیمی‌فر ادامه داد: در اقدام دوم، مبنا و رویکرد در بخش توسعه باید ناظر بر بیشترین عایدی در زنجیره ارزش باشد. در این دوره مدیریتی، به‌طور حتم به موضوع‌های تأمین مالی پروژه‌ها تمرکز خواهیم کرد و در حال بازآرایی ساختار مدیریت سرمایه‌گذاری مطابق با ابزارهای نو هستیم. اولویت‌ها پیگیری طرح‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز بر این اساس تعیین خواهد شد.

وی اعلام کرد: در اقدام سوم؛ باید در موضوع سرمایه انسانی اهتمام جدی داشت تا محدودیت‌های متعدد در ساختار، سبب از دست‌رفتن نخبگان صنعت نشود. این موضوع در پالایشگاه آبادان نیز وجود دارد. بنابراین باید  در شیوه جذب، جبران خدمات و توسعه فردی و سازمانی بازنگری شود.

معاون وزیر نفت بیان کرد: در اقدام چهارم؛ ایفای مسئولیت اجتماعی پالایشگاه باید با ساماندهی و برنامه باشد، زیرا گره‌خوردن هویت شهر و پالایشگاه آبادان، مستلزم بهبود روش‌های ایفای مسئولیت اجتماعی این پالایشگاه است و نباید تنها به این مقوله به‌عنوان رفع تکلیف نگریست.

عظیمی‌فر با تأکید بر اینکه باید برآورد دقیقی از مسائل کلان‌شهر آبادان انجام شود، گفت: برنامه عملیاتی در زمینه هزینه‌کرد مسئولیت اجتماعی مبتنی‌بر مسائل اولویت‌دار، باید با هدفگذاری کمی انجام شود.

کد خبر 646646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =