برگزاری نشست راهبردی پالایشگاه نفت آبادان با حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت

نشست راهبردی شرکت پالایش نفت آبادان با حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت برای بررسی وضعیت و موارد ضروری تداوم روند رشد صنعت نفت در شهرستان آبادان برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت آبادان، بهروز نعمتی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت در این نشست‌ گفت: مظلومیت شهر آبادان و پالایشگاه آن در جریان دفاع مقدس برای همگان امری روشن و ناراحت‌کننده بوده و اطلاع از پیشرفت‌های انجام‌شده در عرصه صنایع نفتی و پالایشی در این شهرستان، مایه خوشحالی است، اما نکته‌ای که باید در زمان بهره‌مندی از موفقیت‌ها و افزایش سرانه تولید در نظر گرفت، بهره‌مندی مستقیم مردم پیرامونی اعم از ایران و دیگر کشورها از سود حاصل است.

وی بر لزوم در نظر گرفتن مشوق‌هایی مانند پاداش بهره‌وری برای کارکنان شرکت پالایش نفت آبادان به‌عنوان نقش‌آفرینان اصلی در تحقق این موفقیت تأکید کرد و افزود: اکنون کارکنان نفت به‌ویژه رده‌های بالای امتیازی انگیزه‌ای برای تلاش مضاعف ندارند و کوچ نیروهای خوش‌فکر و توانمند امری دردناک است که درباره کارکنان پالایشگاه آبادان نیز باید پاداش‌های بهره‌وری اعطا شود و در صورت نیاز به مداخله وزارت نفت برای تخصیص این مشوق‌ها، این تمایل و آمادگی در سطح وزارتخانه وجود دارد.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر نفت در ادامه سخنانش به موضوع احداث پتروپالایشگاه خوزستان اشاره و اظهار کرد: احداث پتروپالایشگاه قدمی مثبت است، اما مواردی همچون آلودگی شهرهای هم‌جوار باید حل شود.

افزایش ۱۲۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایشگاه آبادان طی سه سال اخیر

بر اساس این گزارش، حکیم قیم، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان هم در این نشست دستاوردهای پالایشگاه آبادان در ۳ سال گذشته را توصیف کرد و افزایش ظرفیت تولیدی مصوب از روزانه ۳۶۰ هزار بشکه به ۴۸۰ هزار بشکه به‌صورت میانگین و ثبت رکورد ۵۳۰ هزار بشکه در روز را از حیاتی‌ترین این اقدام‌ها دانست.

وی با بیان اینکه در پی تحقق این افزایش ظرفیت، کارگروهی با همکاری بسیج مهندسان تشکیل شد، افزود: در این کارگروه راه‌های تداوم تولید و افزون‌سازی ظرفیت کنونی با در نظر گرفتن افزایش حجم فروش و خوراک، بررسی و به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای اجرا ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان تصریح کرد: پیش‌ازاین برنامه‌ریزی‌ها خارج از پالایشگاه انجام می‌شد، اما با تغییر رویه و انجام برنامه‌ریزی داخلی، اقدام‌های موفق و اثربخشی مانند پیشرفت قابل‌توجه پروژه فاز ۲ پالایشگاه آبادان در مراحل پایانی و احیای اسکله‌های صادراتی نفت آبادان در مدت‌زمانی ۹ ماهه به‌جای ۱۸ ماهه رقم خورد.

قیم به توافق برای انتقال دانش فنی شرکت پالایش نفت آبادان به خارج از مرزهای کشور به‌عنوان دیگر موفقیت این شرکت پالایشی اشاره کرد.

وی با تأکید بر تلاش شبانه‌روزی کارکنان برای تحقق این دستاوردها، ایجاد محدودیت‌ها در بحث حقوق و مزایا را به‌عنوان چالشی مهم در بحث نیروی انسانی متخصص دانست و افزود: اقدام‌هایی برای حفظ انگیزه کارکنان پالایشگاه به‌صورت داخلی انجام شده است، بااین‌وجود دولتی‌بودن پالایشگاه آبادان و اعمال محدودیت‌هایی همچون سقف حقوق به عاملی کلیدی در کوچ اجباری کارکنان تبدیل‌شده که برای رفع این مشکل ورود سیاست‌گذاران در سطح کشور نیاز است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان به نخستین حضور نماینده پارلمانی وزارت نفت در پالایشگاه آبادان در سه سال اخیر اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این حضور، فتح‌البابی برای رفع مشکلات پیش‌روی و شکوفایی هر چه بیشتر پالایشگاه در مسیر اعتلای کشور باشد.

صنعت نفت پایه‌گذار و بزرگ‌ترین نهاد عمل‌کننده به مسئولیت‌های اجتماعی

بر پایه این گزارش، سید محمد مولوی،  نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست، پالایشگاه آبادان را هویت این شهرستان خواند و با بیان اینکه صنعت نفت پایه‌گذار و بزرگ‌ترین نهاد عمل‌کننده به اصل عمل به مسئولیت‌های اجتماعی میان دیگر نهادها است، گفت: باید درباره کارکنان صنعت نفت که در معرض انواع مخاطره‌ها هستند از مباحث بهداشتی، آموزشی و ورزشی غافل نشد و نه‌تنها نباید سرانه این موارد در وزارت نفت کم‌اهمیت جلوه کند که برعکس باید بیش از گذشته به این امور مهم و حیاتی توجه کرد.

وی در ادامه به بحث ایجاد پتروپالایشگاه‌ها در کشور اشاره کرد و یادآور شد: طبق ماده ۴۲ و ۴۶ برنامه هفتم توسعه، احداث پتروپالایشگاه به‌صورت مشارکتی یک تکلیف است و در منطقه خوزستان نیز صنعت به‌عنوان اولویت نخست در این برنامه توسعه قیدشده و این مهم موضوعی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه کرد.

کد خبر 647045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =