شرکت انرژی دانا و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت انرژی دانا و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت انرژی‌دانا امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت) در حاشیه برگزاری دومین روز بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران با هدف افزایش همکاری با دانشگاه صنعتی امیر کبیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

این تفاهم‌نامه بین محمدجواد عامری، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، و محمد ایروانی، مدیرعامل شرکت انرژی دانا امضا شد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه آیین امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه اگر بخواهیم نیازهای کشور را رفع کنیم باید ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت شکل بگیرد، بیان کرد: در بخش‌هایی که صنعت به دلیل تحریم‌ها نیاز به پژوهش و فناوری دارد، باید از توانمندی دانشگاه‌ها استفاده کند.

عامری با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم در دانشگاه‌ها با تشکیل رشته‌های تازه، دانشجوها و استادان را به صنعت نزدیک کنیم، گفت: با این نوع قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها می‌توانیم استادان و دانشجوهارا با صنعت درگیر کنیم، این تفاهم‌نامه در زمینه کارآموزی، پایان‌نامه و بحث‌های پژوهشی امضا شده تا همکاری مطلوبی بین دانشگاه و صنعت شکل گیرد.

عرفان زریبافان، رئیس توسعه کسب و کار حفاری شرکت انرژی دانا، در ادامه با بیان اینکه با تقویت دانشگاه‌ها و ظرفیت علمی در داخل کشور نیروی کار ماهر تربیت می‌شود افزود: با طرحی به‌عنوان طرح (باور) سعی در جذب نخبگان کشور را داریم، تا با این کار به اکوسیستم دانشگاهی کشور کمک کنیم.

در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابع آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعالی دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 641255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =